Jump to content

Forsøker å finne bygge/serienummer på min Winga 29


sagnek

Recommended Posts

Håper at det finnes noen med erfaring fra seilbåten Winga 29 der ute. Kjøpte i fjor en slik båt,antatt -74 modell. Er strålende fornøyd med min nye skute som delvis blir brukt som pendlerbolig.Men er usikker på om jeg har en Winga eller Ohlson siden de ble produsert side by side på den tiden.Riggen på bildet er ikke orginal.Det jeg søker er opplysning om det finnes et sted der byggenummeret er foreviget,jeg har ikke funnet noe.Om du ikke kan gi meg svar på spørsmålet er jeg veldig glad for kontakt med mennesker som har erfaringer eller tanker om båttypen jeg kommer til å leve med i de nærmeste årene.

 

kirvil_paa_moelen.jpg

Link to post
Share on other sites

I vår Winga (Princess) står nummeret på en folieplakat i el-koplingsskapet. Ja, jeg vet at båttypene er grunnleggende forskjellig - men det finnes kanskje et sted der strøm fordeles.

Kan for øvrig anbefale winga-forumet. Der er en seksjon for Winga 25, men jeg har ikke sett noe for 29.

(er det en annen produsent for 29, kanskje? Nei, det er Winga Marin for 29-ern også).

Det er en webside for Winga 29, forresten; jeg googlet og fant denne.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Leter også etter det nummeret... fikk opplyst fra winga29.se forumet at det skal stå på plasten ved rorkulten, mulig på innsiden. men finner det ikke på min...

fikk også opplyst at min er 74 modell, men har lest at den sorte stripen du har ved viinduene kom i 76 når winga tok over...

gå inn på www.winga29.se å se der. er linker til litt tester, og ellers litt info og bilder.....

Link to post
Share on other sites

Takk for det tipset om merke rundt rorkult,men finner ingenting der heller.Litt av problemet mitt er at båten er malt om både utvendig og inne.Dette gjør at jeg helst vil være så sikker som som mulig på plasseringen før jeg skraper løs på jakt etter skrognummeret.Ser at vi står ufortjent først sammen i båtarkivet på winga29-forumet.Derfra fikk jeg tips om at nummeret skulle være ved akterstagfeste,hjalp ikke meg.Båten er jo like fin å bruke selvom byggenummeret foreløpig ikke har åpenbart seg.Har begynt å leke med tanken på at noen selvbyggerbåter kan ha blitt levert uten,men dette er vel bare tanker for å finne unskyldning for å slippe lete lenger.Vet ikke hvor strengt/viktig det var med slikt for 35 år siden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...