Jump to content

Minimum anbefalt påhengsmotor på seilbåt.

BMyklebust

Recommended Posts

Jeg har en seilbåt på 21 fot, og har hatt en 10 HK på denne. Jeg har følt at det har vært mer enn nok kraft for å komme meg dit jeg skal. Nå synger denne imidlertid på siste verset, sannsynligvis, og jeg vurderer å kjøpe en ny motor. Noen som har erfaringer om hvor liten motor jeg kan ha på en slik båt før det blir i minste laget? Noen sa at 6 HK ville være helt greit. Andre synspunkter? Siden fart ikke er så viktig har jeg sett på en 5-hester, men blir det knapt?

Yamaha har en "high thrust" serie - FT-serien - med påhengere som er beregnet på å skyve tunge båter. En slik type motor er sannynligvis det riktigste valget til ditt bruk. Du ønsker tross alt en annen motorkarakteristikk på en noe som skal flytte en tung seilbåt kontra en liten jolle. En av fordelene skal, iflg Yamaha, være at den gir betydelig bedre kraft ved bakking enn en vanlig påhenger. Finnes i 8, 9,9, 25hk og videre oppover.

Bundin er bátleysur maður

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...