benq Startet 19.Mai.2009 Del på Facebook Startet 19.Mai.2009 Hvordan fornyer man stripen på båtsiden (rødbrun farge). Kan man male lakken på den eksisterende stripe etter at den er rubbet litt, eller må den sprøytes på? Brukes det rulle eller kost? Sitér dette innlegget Link to post
alnorbåt Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Du kan male med rull,enten lastebillakk eller bengalakk,sistnevnte er meget bra og billigere. Sitér dette innlegget Link to post
tøff-tøff Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 (redigert) på seilbåten til min far rullet vi på 2 komponent lakk og deretter gikk over med fordriver. resultatet ble bra, mye bedre enn det var. men ingenting er vel som sprøyting, en klasse for seg(har selv aaldri sprøytet, men har jo sett bilder). det vi malte var en blå stripe. PS: vi pusset stripen først, hvet ikke hvordan det er med å rubbe før lakking? Redigert 19.Mai.2009 av tøff-tøff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 19.Mai.2009 Del på Facebook Svart 19.Mai.2009 Nå sier du ikke noe om bredden på stripen... Om det er mindre enn ca 8 cm ville jeg brukt 2 komponent med rulle og fordriver. Er det et større felt ville jeg nok helt mot sprøyte. Har brukt dette selv på min forrige båt ca. 40 cm bredde;(Wagner elektrisk sprøyte) og det ble ganske så bra. Har du tilgang til trykkluft kan det sikkert bli langt bedre. Husk å måle viskositet før du starter sprøyting! (og selvsagt en masse maskering ) Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 20.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2009 Stripen er ca. 15 cm. bred så det kommer ant på om ikke det er enklest å rulle/male den på. Skal det sprøytes så er det såååå mye maskering at det er kanskje ikke bryet verdt. Men det er klart at resultatet ville nok bli atskillig bedre med sprøyte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.