Jump to content

Kan man male lakk på båten?

benq

Recommended Posts

på seilbåten til min far rullet vi på 2 komponent lakk og deretter gikk over med fordriver. resultatet ble bra, mye bedre enn det var. men ingenting er vel som sprøyting, en klasse for seg(har selv aaldri sprøytet, men har jo sett bilder). det vi malte var en blå stripe. :cheers: PS: vi pusset stripen først, hvet ikke hvordan det er med å rubbe før lakking?

Redigert av tøff-tøff (see edit history)

Nå sier du ikke noe om bredden på stripen... Om det er mindre enn ca 8 cm ville jeg brukt 2 komponent med rulle og fordriver. Er det et større felt ville jeg nok helt mot sprøyte. Har brukt dette selv på min forrige båt ca. 40 cm bredde;(Wagner elektrisk sprøyte) og det ble ganske så bra. Har du tilgang til trykkluft kan det sikkert bli langt bedre. Husk å måle viskositet før du starter sprøyting! (og selvsagt en masse maskering :smiley: )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...