Smurph Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 (redigert) Takk for tipset, men hvor dannes dette vindhølet? Redigert 24.Mai.2009 av NOR_Smurf (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
bjoris Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Stemte på meg selv bare på gøy, anbefaler ingen å gjøre det samme... For oss blir det mest for morro denne gangen og læring selvsagt. Ny seilet er på, men det er for langt i liket det også. Det er nok riggen på båten min som er noen cm mindre enn standardmålet, jeg trodde det var bommen som var satt for høyt, men rart at fokka også ble for lang nå... Vel, har ikke fått prøvd mye, men ser for meg at jeg får de nødvendige små cm hvis jeg tar av rullen i toppen. Antar det bare er å ta bort stoppeskruen i forstaget ned og feste falle direkte i seilet? Har ikke gjort dette før, men jeg skal ikke ha noe som leder i forstaget utenom når jeg dropper rullen? Vi er ikke så trent på seilskift, men vi får trene på det også nå da...;) At båtfarten i lite vind ble bedre er det ikke tvil om og høyden ble mye bedre, i den svært lette vinden jeg prøvde i dag snakker vi om opp mot 10 grader! Høyres utrolig ut, men selvslåeren er ikke bra på høyde. Antar at det i litt vind blir ca 5 grader og det er jo også mye... Blir spennende. Noen som har en forklaring på hvor Askøy Seilforening er, er det samme innseiling som til Kollevåg friluftsområdet?? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Bergen Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Noen som har en forklaring på hvor Askøy Seilforening er, er det samme innseiling som til Kollevåg friluftsområdet?? Nesten, det er vågen vest for friluftsområdet. Tror området heter Kaggevikane i kartet Lykke til med seilasen! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 (redigert) Vel, har ikke fått prøvd mye, men ser for meg at jeg får de nødvendige små cm hvis jeg tar av rullen i toppen. Antar det bare er å ta bort stoppeskruen i forstaget ned og feste falle direkte i seilet? Det høres riktig ut. Hvilken rulle har du? Jeg har profurl. Vi tar bort matestykket hvor seilet går inn i profilen og legger toppsvirvelet ned med rullen. Setter deretter materen på plass igjen. Forseilet settes da i dekk utenpå selve rulla som vi ikke gidder å demontere. Slik: Så da får du nok plass til seilet. Blir bra dette! Gleder meg som en drittunge... Redigert 24.Mai.2009 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
bjoris Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Husker ikke i farten hvilket merke det er på rulla, ikkje Profurl tror jeg. Jeg må nok fortsatt sette i rullen nede, men de 5-6 cm jeg får mer oppe tror jeg er nok. Skal bli bra dette, men håper det ikke blir mange seilskiftene, det er en 4 meter lang spile i det nye seilet som gir meg et imponerende akterlike ved 2. saling. Denne går som en bue langs forliket og så vinkles den bakover mot salingen, men ikke mer enn at det kan rulles. Seilet er altså ikke beregnet på å ta opp og ned... Ja, jeg gleder meg også stort til dette. Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 24.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2009 Vi er på vei nordover. Ligger i Skudeneshavn nå. Skal proviantere littt når butikken åpner i morgen, så seiler vi videre. Men nå er det natta fra meg Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Sun Flyer Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 men håper det ikke blir mange seilskiftene, I fjor hadde vi spinnakeren opp for fjerde gang før vi var passert austevoll. Forøvrig ser det ut som vi kan få motvind begge veier. Kjempegreier... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
hei Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Sun Flyer Forsøk på en fornærmelse. Campingvogn jo.. rask. neppe. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 (redigert) Hei Hei! Det er vel det nest høyeste lys-tallet av de seks båtene? Altså, en blodtrimmet campingvogn... Men det virker som om tilslutningen i avstemningen ikke er så stor. Du slipper dermed presset som jeg har på meg... Redigert 25.Mai.2009 av Sun Flyer (see edit history) Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Enzo Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Hvilken type båter er dette snakk om ? Sun flyer er sunfast 43 og fri er hanse 350 men resten ? Sitér dette innlegget Link to post
oddgeir Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Stemte på Gandsfjord. Han er en uovertruffen taktiker som behersker uoversiktlige vindforhold. I alle fall på nett. Sitér dette innlegget "hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2) Link to post
Smurph Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 SuMar II er en Beneteau Cyclades 43,4, en båt som nok har større fokus på komfort enn fart. Det hadde muligens hjulpet på farten om mannskapet hadde vært en smule mer erfarent... Men vi gir oss ikke Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Sun Flyer Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Sun flyer - Sun Fast 43. Lys 1,36 Jazz - Sun Odyssey 42i Performance Lys 1,26 Finesse - Sirena 38 (modifisert rigg og kjøl) - Lys 1,24 Xanadu - Comfortina 35 - Lys 1,21 S/Y Fri - Hanse 35 - lys 1,22 SuMar II - Beneteau Cyclades 43,4 - Lys 1,20 Driver forøvrig og studerer noen grib-filer. Hva er klokka i Norge når den er 09:00 Utc? 11? Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
bjoris Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Noen som har denne linken til å laste ned programmet? Har byttet tlf nå med den gml. NOKIAen min. HTC og IPHONE er håpløst å bruke sier brukerstøtte... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Smurph Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Skulle vel være det, ja. UTC + 2 timer = norsk sommertid. Men det kan være lurt å ikke bare stirre seg blind på GRIB-filer, men ta en kikk på tekstvarselet fra metrolygen oxo: Hordaland onsdag: Nordvest frisk bris 10, dreiende sørlig. Enkelte regnbyger. Om ettermiddagen økning til sørlig stiv kuling 15 på kysten. Etter hvert regn. Vestlandet sør for Stad torsdag: Nordvestlig bris, i sør kuling på kysten. Regnbyger. Fra ut på torsdag nordlig bris, oppholdsvær og lettere skydekke. Litt varmere. Slår dette til så blir det vel mer et spørsmål om Nyleia eller Langenuen nedover... Offshore routing blir plutselig litt mindre interessant... Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Sun Flyer Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 tekstvarselet sier for lite om hva som skjer og når det skjer. Greit at det blåser fra sør onsdag og nord torsdag. Men hvordan dreier den? Vi er sikkert på sjøen da òg. Her er gribfilen bedre. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 25.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2009 Ligger i Bekkjarvik og prøver og få en taktikk ut av værvarslet. Men det er ikke så lett gett. Rakk akkurat ikke å få oss noe varm mat på kroa Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
bjoris Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Spesialvarslet for Sletta gir en god pekepinne på hva en har i vente, det er iallefall min erfaring med dette tidligere. Økende vind fra kl. 2200, Stivkluling fra kl. 0200, dreiende fra vest til nord-vest. Mye sjø på Sletta utover natt og morgene... Ser for meg at dette blir tøft i nattemørket... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Careka Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Bjoris, det blir ikke så veldig mørkt. Hvem kan fortelle meg hvor jeg finner Tracingen av båtene ? Må jo følge med .. når man ikke får seilt sjøl. å lykke til , Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Slår dette til så blir det vel mer et spørsmål om Nyleia eller Langenuen nedover... Offshore routing blir plutselig litt mindre interessant... Langenuen er ikke plassen, Nylei med god Nordvind i ryggen er bra, er det lite vind lønner det seg å gå ut i havet . Nok en gang , missunelig god tur. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Bergen Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Hvem kan fortelle meg hvor jeg finner Tracingen av båtene ? Det ligger link i inlegg nr 2 i denne tråden! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Det ligger link i inlegg nr 2 i denne tråden! Takker, det er øya man først blir blind på. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Careka Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Ja, det funker jo fint. fant Sun Flyer. i morgen, i morgen. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 satt og kødda med gps trackingen sammen med de utsendte ekspertene fra leverandøren i over en time uten at de fikk det til å virke. har ikke mindre enn 3 gps telefoner å velge mellom: htc, nokia og sonyericsson, men null tracking. produktet kan neppe sies å være ferdig utviklet. denne telefonen jeg skriver på nå har f.eks. ikke internett tilgang iflg tracking programmet. fant båten til bjoris og hadde en hyggelig prat. kjekt å se folk man kjenner virtuelt også i real life lykke til til alle bp venner i morgen (og overimorgen etc) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Sun Flyer Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Her skal trackingen fungere. Er veldig klare og skal gjøre alt for å fullføre med positivt resultat. mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.