Careka Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Ja godt tur. her er link til trackingen på nytt. så får vi se hvilke båter som kommer opp. http://tracking.tellu.no/?eventId=30674 Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
SuperGnisten Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 E jo bare Sun Flyer som har tracking av båtene herfra.. (blir visst lite effektiv lesing de neste dagene gitt... ! ) Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Enzo Svart 27.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2009 Ser ut som de har det vått der ute og verre blir det i natt Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Selv om mange av båtenes tracking ikke virker ser det ut til at våre venner på Sun Flyer ligger godt an i regattaen! Begynner nok å bli sliten nå. Spennende at de har valgt å gå Karmsundet nordover mens erkefienden Scirocco 3 har valgt vestsiden av Karmøy. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Stemningsrapport fra Sun Flyer.. Seiler nå for full faret inn bømlafjorden med 3'er og et rev. Valgte bort utaskjærsløsningen av bekvemelighetshensyn samt fordi vi sliter med å holde god fart på kryss når det er mye motsjø. Har utført flere småreperasjoner i karmsundet og håper storseilet henger sammen til vi kommer fram... Stemningen er bra! Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Careka Svart 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Fløy over båtene i ettermiddag, da var Tor Hove oppe ved Korsfjorden, mens de siste båtene jeg kunne se var ennå nede i karmsundet. Du ser nå ryggen til Ludvig SF. så der har du motivasjon, for resten av løpet. Stå på. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
moosewine Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Nå må du skjerpe deg Viggo, det er jo en Bavaria forann deg igjen! Med LYS tall 1,33 har han seilt 43 min raskere enn deg før korrigert tid... Noen god forklaring? Nei, du må nok komme deg over fjellet til Færdern skal du være med å slå bavarianerne, Ormen har så langt bare lagt de bak seg Sitér dette innlegget . Link to post
Sun Flyer Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 moosewine: Det var bare første dagen han seilte fortere enn oss. Andre dagen var vi tre minutt raskere, men han slo oss på korrigert tid. Forøvrig er vi strålende fornøyde med turen. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Bergen Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Gratulerer med vel utført seilas. Er det mye ødeleggelser på storseilet? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 (redigert) 49 fullførte båter: Gratulerer med vel gjennomført. Sun Flyer, medlem Sun flyer og JRO 20plass Finesse, medlem Elvira DNS Jazz, medlem Hei DNF S/Y Fri, medlem Bjoris DNF Xanadu, medlem NOR_Gansfjord DNS Redigert 29.Mai.2009 av Enzo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Gratulerer alle for fin gjennomført seilas. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Ludvig, er ikke lett å slå. så du har seilt bra Viggo. Men syns jo , den Franske dama di har litt høyt Lys tall Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Stigt:-) Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Flott gjenomført seilas allesammen. Sitér dette innlegget Link to post
Stigt:-) Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 moosewine: Det var bare første dagen han seilte fortere enn oss. Andre dagen var vi tre minutt raskere, men han slo oss på korrigert tid. Forøvrig er vi strålende fornøyde med turen. Du får ta med deg Sun Flyer å komme ned til Østfold den 17. Juni så kan du får revansj Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Er det mye ødeleggelser på storseilet? Ikke så ille. Trenger streng tatt ikke gjøre noe mer foreløpig. Får se hva økonomien tillater. Nok annet å bruke penger på.. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Ludvig, er ikke lett å slå. så du har seilt bra Viggo.Men syns jo , den Franske dama di har litt høyt Lys tall Ja det er et høyt tall. Men teoretisk sett stemmer det når man regner med seilareal og vekt. Men skulle gjerne hatt det litt ned... Det er dessverre kun en annen lik båt i norge og den fullfører aldri regattaene den starter i, så erfaringsgrunnlaget for båttypen er syltynt. Men vi trekker det sikkert ned snart siden vi ofte gjør det dårlig i de vanlige regattaene. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sun Flyer Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Du får ta med deg Sun Flyer å komme ned til Østfold den 17. Juni så kan du får revansj Det skal veldig mye arbeid til før vi kan slå "morroklumpen" på båtfart. Mye som mangler i forhold til det nivået generelt. Men båten vår har stort potensiale og vi kan nok få mer ut av den. Selv uten å investere 150 lapper i nye seil. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
hei Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 (redigert) Hei Da var min første regatta unnagjort, ikke fullført men steikende gøy. Skjønte overhode ikke hvor startlinjen lå, så kun en bøye. Da jeg hørte et skudd lurte jeg først på hvem f...n som skjøt på oss helt til jeg i vest observerte at alle båtene var på vei sydover. Kun storseil halvveis oppe, katastrofe. Tror vi hadde 2 eller 3 båter bak oss når vi passerte det jeg håper var starlinjen. Ble mye tråkling sydover. Gav oss i Skudneshavn da jeg regnet med resultatet var miserabelt. Er jo litt makelig anlagt også. Tutlet hjemover med en følelse at vi hadde gått på en smell, skulle ikke gitt oss. Kommer sterkt igjen. Gratulerer til Sun Flyer og Fri. Tøffe gutter. I morgen tidlig seiler jeg til Leirvik med sol og vinden i ryggen. hei. Hilsen Jazz, eneste båt i feltet med vindmølle. Redigert 29.Mai.2009 av hei (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 29.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 (redigert) Det skal veldig mye arbeid til før vi kan slå "morroklumpen" på båtfart. Mye som mangler i forhold til det nivået generelt. Men båten vår har stort potensiale og vi kan nok få mer ut av den. Selv uten å investere 150 lapper i nye seil. Det er muligheter og bli med Ille morro og seile. Ludvig trenger mannskap fra tid til annen. Høyt konkurranse-innstikt og vinnervilje er stikkord. En vinn-vinn sit. Ellers synes jeg du gjennomførte en meget bra seilas. De andre seiler ikke konkurranse i boligen. Så tror nok Sun Flyer er kjappeste båt med "blomster". Grattis Redigert 29.Mai.2009 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
jupan Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Må bare si at dette var sinnsykt moro :D JRO Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 30.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Gav oss i Skudneshavn da jeg regnet med resultatet var miserabelt. Er jo litt makelig anlagt også. Tutlet hjemover med en følelse at vi hadde gått på en smell, skulle ikke gitt oss. Kommer sterkt igjen. Ja, dere burde ikke ha gitt dere. På korrigert tid var dere 20 min foran oss til skudesneshavn. Det var mange som brøt og jeg er litt overrasket over at man ikke er bedre mentalt forberedt på å motivere seg til å fullføre. Hos oss streiket autopiloten allerede når vi heiste seil før start. Men vi diskuterte aldri å gi oss. Det ble kun håndstyring. Etter målgang viste det seg at det var en bagatell som forstyrret kompasset og at piloten egentlig virker som den skal... Forøvrig "perset" vi på vei nedover: Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Careka Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 (redigert) rett imot vinden, over en bølge topp i et slag, slik at vinden fikk takk i hjulet under skroget. ærlig talt, slikt er det bare motorbåtfolket som biter på. eller er bilde tatt på land, Redigert 30.Mai.2009 av NOR_Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sun Flyer Svart 30.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Bildet er tatt etter målgang. Den viser maxhastighet. Oppnådd utenfor skudeneshavn onsdag. Jeg bløffer da aldri... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 For meg ble seilasen en gedigen skuffelse gitt. Vi seilte bra ned til Selbjørnsfjorden. Lå på 3. plass i klassen der, hakk i hæl på Sitaren (Maxi 1050) som vant klassen. Deretter var det noe som sviktet. Og vi scoret nå DNF og ikke DNS som det står i lista, vi kom oss til Skudeneshavn. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
jupan Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Hva sviktet sa du? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.