Jump to content

Seilmakeren Doublehanded 2009

Sun Flyer

Hvem gjør det best?  

40 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Stemningsrapport fra Sun Flyer..

Seiler nå for full faret inn bømlafjorden med 3'er og et rev. Valgte bort utaskjærsløsningen av bekvemelighetshensyn samt fordi vi sliter med å holde god fart på kryss når det er mye motsjø.

Har utført flere småreperasjoner i karmsundet og håper storseilet henger sammen til vi kommer fram...

Stemningen er bra!

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Fløy over båtene i ettermiddag, da var Tor Hove oppe ved Korsfjorden, mens de siste båtene jeg kunne se var ennå nede i karmsundet.

Du ser nå ryggen til Ludvig SF. så der har du motivasjon, for resten av løpet.

Stå på.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Ludvig, er ikke lett å slå. så du har seilt bra Viggo.

Men syns jo , den Franske dama di har litt høyt Lys tall :eek:

Ja det er et høyt tall. Men teoretisk sett stemmer det når man regner med seilareal og vekt. Men skulle gjerne hatt det litt ned... Det er dessverre kun en annen lik båt i norge og den fullfører aldri regattaene den starter i, så erfaringsgrunnlaget for båttypen er syltynt. Men vi trekker det sikkert ned snart siden vi ofte gjør det dårlig i de vanlige regattaene. :yesnod:

Du får ta med deg Sun Flyer å komme ned til Østfold den 17. Juni så kan du får revansj :cool:

Det skal veldig mye arbeid til før vi kan slå "morroklumpen" på båtfart. Mye som mangler i forhold til det nivået generelt. Men båten vår har stort potensiale og vi kan nok få mer ut av den. Selv uten å investere 150 lapper i nye seil.

Hei

Da var min første regatta unnagjort, ikke fullført men steikende gøy.

Skjønte overhode ikke hvor startlinjen lå, så kun en bøye. Da jeg hørte et skudd lurte jeg først på hvem f...n som skjøt på oss helt til jeg i vest observerte at alle båtene var på vei sydover. Kun storseil halvveis oppe, katastrofe. Tror vi hadde 2 eller 3 båter bak oss når vi passerte det jeg håper var starlinjen. Ble mye tråkling sydover.

Gav oss i Skudneshavn da jeg regnet med resultatet var miserabelt. Er jo litt makelig anlagt også.

Tutlet hjemover med en følelse at vi hadde gått på en smell, skulle ikke gitt oss.

Kommer sterkt igjen.

Gratulerer til Sun Flyer og Fri. Tøffe gutter.:flag:

I morgen tidlig seiler jeg til Leirvik med sol og vinden i ryggen. hei.

Hilsen

Jazz, eneste båt i feltet med vindmølle.

Redigert av hei (see edit history)
Det skal veldig mye arbeid til før vi kan slå "morroklumpen" på båtfart. Mye som mangler i forhold til det nivået generelt. Men båten vår har stort potensiale og vi kan nok få mer ut av den. Selv uten å investere 150 lapper i nye seil.

Det er muligheter og bli med Ille morro og seile. Ludvig trenger mannskap fra tid til annen. Høyt konkurranse-innstikt og vinnervilje er stikkord.

En vinn-vinn sit.

Ellers synes jeg du gjennomførte en meget bra seilas. De andre seiler ikke konkurranse i boligen. Så tror nok Sun Flyer er kjappeste båt med "blomster".

Grattis

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Gav oss i Skudneshavn da jeg regnet med resultatet var miserabelt. Er jo litt makelig anlagt også.

Tutlet hjemover med en følelse at vi hadde gått på en smell, skulle ikke gitt oss.

Kommer sterkt igjen.

Ja, dere burde ikke ha gitt dere. På korrigert tid var dere 20 min foran oss til skudesneshavn.

Det var mange som brøt og jeg er litt overrasket over at man ikke er bedre mentalt forberedt på å motivere seg til å fullføre. Hos oss streiket autopiloten allerede når vi heiste seil før start. :cryin: Men vi diskuterte aldri å gi oss. Det ble kun håndstyring. Etter målgang viste det seg at det var en bagatell som forstyrret kompasset og at piloten egentlig virker som den skal...

Forøvrig "perset" vi på vei nedover:

logg.jpg

:lol: rett imot vinden, over en bølge topp i et slag, slik at vinden fikk takk i hjulet under skroget.

ærlig talt, slikt er det bare motorbåtfolket som biter på. :lol:

eller er bilde tatt på land, :lol:

Redigert av NOR_Careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...