Jump to content

Garmin Bluechart på mobil, viser veldig feil synes jeg

sildåpote

Recommended Posts

Jeg har fått lagt inn garmin bluechart(garmin sine sjøkart) for området mitt på mobilen min (nokia N95 med garmin mobile xt). Når jeg er ute og siger langs med landet ser jeg at kartet gjerne viser tja 30 meter feil minst. Er garmin kartene så lite detaljert??? Eller er det mobil versjonen som kuker det til??

Hvilket område? Det fins vel fortsatt kart basert på 100 år gamle målinger, som viser langt mer enn 30 meter feil. Kan muligens også være feil kartdatum..?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Jeg bruker map install eller hva det heter fra garmin, programm som brukes til å legge inn kart på alle slags garmin dingser så vidt jeg vet.

Kartene lagres i minnet på telefonen. Er ikke sikke på om bluemaps offisielt støttes av garmin mobile xt, men det funker iallefall. Kan også kjøre bilnavigasjon og topografiske kart.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...