Bøljan Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 (redigert) Blir vel lakris båt det Med varmekabel Redigert 26.Mai.2009 av Bøljan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Så,Så....Detta ble voldsomt! Jeg har i dag lagt opp nye ledninger i fra sikringsboksen og direkte til voltmeteret,og egen jordingskabel. Da viste meteret 12,7 volt og alt virket greit.Startet opp motoren og da rørte det seg ikke noen ting (viste fortsatt 12,7 V) målte da på batteriene der var det 14,4. Så stoppet jeg motoren og da stod plutselig voltmeteret på 10,2 volt igjen. Så da gir jeg opp! Har bestilt nytt digitalt voltmeter fra Farnell som Ingar har omtalt i en annen tråd her på forumet.Det kan ikke være noe annet en et ustabilt instrument???? Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Jeg har vært i båten i dag og koblet opp nytt digitalt voltmeter fra Farnell. Jeg koblet + til forbruksbatteriene og - til hovedstrømsbryteren. Voltmeteret virket da helt perfekt. Så skulle jeg forlate båten og skrudde selvfølgelig av hovedstrømsbryteren,og da viser plutselig voltmeteret 3,5 volt????? Noen som har forslag? etter hva jeg kan se så må det være hovedstrømsbryteren som "lekker"????? Mvh.Sjøman Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Du skal ikke bekymre deg. Voltmeteret får nok sikkert forbindelse gjennom en annen forbruker. Når voltmeteret viser så lite er det ikke noen strøm av betydning som "lekker" fra batteriet. Hadde det vist samme spenning med hovedbryter av som det gjør når den er på er det grunn til bekymring. Sitér dette innlegget Link to post
sjøman Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Men jeg er jo litt opptatt av at voltmeteret skal skru seg helt av når jeg skrur av hovedstrømsbryteren.Jeg får sjekke de andre jordingskablene som går inn på hovedstrømsbryteren,får ta av en og en og se om det retter seg da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.