Jump to content

Voltmeter som viser for lite volt.

sjøman

Recommended Posts

Så,Så....Detta ble voldsomt! Jeg har i dag lagt opp nye ledninger i fra sikringsboksen og direkte til voltmeteret,og egen jordingskabel. Da viste meteret 12,7 volt og alt virket greit.Startet opp motoren og da rørte det seg ikke noen ting (viste fortsatt 12,7 V)

målte da på batteriene der var det 14,4. Så stoppet jeg motoren og da stod plutselig voltmeteret på 10,2 volt igjen.

Så da gir jeg opp! Har bestilt nytt digitalt voltmeter fra Farnell som Ingar har omtalt i en annen tråd her på forumet.Det kan ikke være noe annet en et ustabilt instrument????

Jeg har vært i båten i dag og koblet opp nytt digitalt voltmeter fra Farnell. Jeg koblet + til forbruksbatteriene og - til hovedstrømsbryteren. Voltmeteret virket da helt perfekt. Så skulle jeg forlate båten og skrudde selvfølgelig av hovedstrømsbryteren,og da viser plutselig voltmeteret 3,5 volt????? Noen som har forslag? etter hva jeg kan se så må det være hovedstrømsbryteren som "lekker"?????

Mvh.Sjøman

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...