EivindBu Startet 22.Mai.2009 Del på Facebook Startet 22.Mai.2009 Jeg hadde et uhell i dag, første dag på sjøen etter vinteren. For å si det viktigste først; Modoren er en Yamaha 96 20 hk. Over propellen ligger det en slags skive med en slags styrefinne på. Denne skiven løsnet og slik kuttet propellen seg inn i den og ble ødelagt. Motoren startet men da jeg satt den i gir, hakket det og motoren døde. Jeg skjønte ikke hva problemet var og dum som jeg er, startet jeg om og om igjen noe som førte til at propellen ble mer og mer ødelagt. På vei hjem hakket og hulket motoren, håper at dette var en reaksjon og ikke at noe ble ødelagt. Jeg lurer på hvordan jeg skal feste denne skiven, og til slutt om denne propellen vil passe til motoren min? Har liten peiling. http://www.nettbaat.no/webshop/storefront.php?pid=2716 Takk for svar! :flag: Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Vil denne propellen passe til min motor? . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum' Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Hallo? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Hallo ja, denne såkalte skive med finne du sikter til er sink anoden til undervannshuset. Propellen du henviser til ser ut til å passe til din motor. Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Tusen takk! Tror dere motoren er ødelagt? Og hvordan får jeg fikset sink anoden igjen? Den henger og slenger og det var dette som førte til at propellen ble ødelagt. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 skru av anoden og sett på en ny Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
EivindBu Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Hvor kan jeg skaffe ny? Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Hvis du endrer tittelen slik at den har med motortype/størrelse og hva du trenger, slipper du å risikere at tråden blir stengt. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
EivindBu Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Hvordan endrer jeg det? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 hvis du gidder lese faq så står det der. Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 22.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 Jeg kan ikke endre tittelene etter 30 min, står det i faq.. Jeg har funnet ut at jeg kan kjøpe sinkanode på biltema! Skal bestille propell så fort som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 22.Mai.2009 Del på Facebook Svart 22.Mai.2009 (redigert) det er korrekt. du som bor i Arendal, de har propell på maritim til 625.- Redigert 22.Mai.2009 av Korsnes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 Jeg dro til maritim i dag og kjøpte ny propell. Oppgav motor og båt og han gav meg en propell med den nest høye stigningen til 859kr. Har rana 14 20 hk yamaha 96 modell.. Til tross for en tidligere gammel og oppskrapet propell går båten mer eller mindre liikke fort, men sliiter litt mer med å plane.. Er det noe jeg kan gjøre? Regner vel med at det er umulig å få byttet denne. Sitér dette innlegget Link to post
Tintin Svart 23.Mai.2009 Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 Ring dem eller stikk innom mandagsmorgen. Si akkurat det du sa her. Med flaks lar de deg bytte den. Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
EivindBu Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 Ja er det en rimelig grunn til å bytte den? Burde jeg ta den av med en gang i morra og avlyse fisketur? Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 Fikk akkurat høre at min far kastet esken.. Sitér dette innlegget Link to post
EivindBu Svart 23.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2009 I papirsøpla, så alt håp er ikke tapt, det står på maritims nettside at alle varer har 14 dagers returrett om varen fremstår som ny i oriigiinal embalasje etc. Regner jo med at propellen fremstår som ny etter en dags forbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.