Jump to content

Yamaha 20hk, trimfinnen løsnet, propell ødelagt. Hvor kjøpe ny?

EivindBu

Recommended Posts

Jeg hadde et uhell i dag, første dag på sjøen etter vinteren. For å si det viktigste først; Modoren er en Yamaha 96 20 hk. Over propellen ligger det en slags skive med en slags styrefinne på. Denne skiven løsnet og slik kuttet propellen seg inn i den og ble ødelagt. Motoren startet men da jeg satt den i gir, hakket det og motoren døde. Jeg skjønte ikke hva problemet var og dum som jeg er, startet jeg om og om igjen noe som førte til at propellen ble mer og mer ødelagt. På vei hjem hakket og hulket motoren, håper at dette var en reaksjon og ikke at noe ble ødelagt. Jeg lurer på hvordan jeg skal feste denne skiven, og til slutt om denne propellen vil passe til motoren min? Har liten peiling. http://www.nettbaat.no/webshop/storefront.php?pid=2716

Takk for svar! :cheers::flag: :flag: :flag:

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Vil denne propellen passe til min motor? . For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'

Jeg dro til maritim i dag og kjøpte ny propell. Oppgav motor og båt og han gav meg en propell med den nest høye stigningen til 859kr. Har rana 14 20 hk yamaha 96 modell.. Til tross for en tidligere gammel og oppskrapet propell går båten mer eller mindre liikke fort, men sliiter litt mer med å plane.. Er det noe jeg kan gjøre? Regner vel med at det er umulig å få byttet denne.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...