sol Startet 24.Mai.2009 Del på Facebook Startet 24.Mai.2009 Etter en motorrens i vår og påfølgende oljeskift.tror jag faktisk toppen er defekt. Virke å være vann i motorolja,da den nå er grå.Kjørte en tur i går.Alt normalt en liten stund,men så steg temperaturen til over 90 grader.Kjørte sakte hjem,men tempen gikk ikke nevneverdig ned. Skal også nevnes at det er en lekkasje på slangen mellom turbo og intercooler,som jeg prøvde å tette.Ser ikke ut som det holder med vulktape Noen tips???????????? Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Det er vel mer sansynelig at toppakningen er defekt . Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Er nok redd for det ja.Koster vel skjorta å få fixa dette Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Noen som kjenner motorkyndige i nærheten av Svelvik/Drammen som kunne påta seg en slik jobb? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Prøv å finn deg en brukt topp på nett. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ingar Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Enig med gaapet. Trenger ikke å være noen krise dette, toppen er av stål og vrir jeg ikke så lett. Men det ville vært nyttig med flere opplysninger. Er båten ny for deg? Er det fersk ellers saltvann i den slangen som lekker? Hva med kjølevæsken, har vannstanden i ekspansjonsbeholderen sunket? Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Kjøpte båten i fjor.har hatt endel problem med varmgang etc, Dette kom b.l.a av slakk kilereim. Når det gjelder slangen jeg snakket om,så har nok ikke den noe med dette å gjøre. Er en eksosslange mellom turbo og intercooler. Vannstanden på ekspansjonstanken har sunket litt ja Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Noen flere som har synspunkter på dette??? Må legge til et par opplysninger. Det kommer røyk (eller damp) ut av veivhusfilter,og ut av oljepåfyllingen,hvis jeg skru opp denne. Det er vann under påfyllingslokket og gråhvitt oljebelegg Da jeg kjørte i går fikk jeg ikke opp turtallet på hjemtur Sitér dette innlegget Link to post
Wrooar Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Hvis det viser seg at toppen er defekt kan du gjøre et kupp hos drevia i Sverige - SEK 13.500,-. www.drevia.se. Har en AQAD 40 B her kommer det også oljedamp ut veivhusfilteret - tror ikke dette er unormalt men gråhvitt oljebelegg under påfyllingslokket høres ut som vann i olja, ja. Sitér dette innlegget Båt til salgs: Nimbus 800 til salgs Link to post
sol Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Takk for innspill.Har sjekket litt på Drevia allerede. Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Her kan du sikkert få et billig topplokk ? http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_Penta...tm?ca=2&w=3 Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Tks,men må få noen til å se på motoren.Jeg kan for lte om slik til å gjøre det selv Tror ikke det er lurt å handle før jeg har fått en oversikt over hva somt evt. må byttes Sitér dette innlegget Link to post
Rosenkilde Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Hei. Jeg tror nok bare det er toppakningen din som er gåen, men i tilfelle krise så har jeg en topp til TMD40A liggende. Kanskje litt rusten etter lagring, men ellers ganske bra. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) Hei Rosenkilde Båten er nå tauet ned til Horten Marinecenter som er VP forhandler,og skal skifte toppakningen. Hvis det er nødvendig å skifte toppen,kan jeg kontakte deg Gutta der nede virket veldig hyggelige og hjelsomme,og skulle ta båten til uka Redigert 26.Mai.2009 av sol (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rosenkilde Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Håper det bare er toppakningen for din del. Hadde vært kjekt hvis du la inn et innlegg om hva som var feilen og kostnaden på dette når reperasjonen er utført. Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Sitter å venter på noe nytt fra verkstedet.Har sendt mail uten å få noe svar.Får prøve å ringe snart. De måtte bestille noen deler skjønte jeg,så da tar det nok noe lengre tid. Skal blant annet sette på dobble reimer,som det var orginalt.Trenger da en dobbel reimskive. Spent på om det er mer enn toppakningen som må byttes Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 Fått noen svar? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
kjellsea Svart 8.Juni.2009 Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 2 uker er gått,du burde fått en status på dette nå! Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 8.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juni.2009 De skulle begynne på den i forrige uke Spørs om dem har sett på den ennå.Får mase på dem i morra Sitér dette innlegget Link to post
Rosenkilde Svart 13.Juni.2009 Del på Facebook Svart 13.Juni.2009 (redigert) Skjer det noe hos deg? Jeg venter i spenning da jeg har problemer med min motor, men her forsvinner bare kjølevannet. Lurer veldig på hva de finner ut med motoren din Redigert 13.Juni.2009 av Rosenkilde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Hei Går tregt med dette.ringte verkstedet på onsdag.de skulle ta en kompresjonstest. Mistenkte også at det var noe med intercooleren.Mer vet jeg ikke pr nå Skuffet over dårlig tilbakemelding og at det tar så lang tid Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 14.Juni.2009 Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Det dærre værkstedet ditt bør skjerpe seg ass. De vet da at du sitter å lengter etter å få komme ut på fjorden igjen. Blir irritert på slike verksteder, regningen ender sikkert på det dobbelte av hva du hadde forespeilet deg også......... Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
sol Svart 14.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2009 Har vel ikke noe valg annet enn å håpe at de snart blir ferdige.Tør ikke tenke på hva regninga blir på Hadde vært fint å fått brukt den til neste helg Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Triste nyheter.Toppen er sprekt plus mye annet galt.Riving av et par sylindre etc......... Tror ikke det lønner seg å reparere denne Er i villrede hva jeg skal gjøre nå Er vel to alternativer.Kjøpe brukt til en ublu pris av 95000,-kt eller noe sånn plus jobben med å skifte motor. Ny VP D3 160 koster over 200 000,- pls montering (240 000,-) Mer enn jeg ga for båten Noen gode råd??????????????? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 15.Juni.2009 Del på Facebook Svart 15.Juni.2009 Få tak i en 41 motor den passer rett inn og er en mye bedre motor en den 40 motoren du har. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.