Ficher Startet 24.Mai.2009 Del på Facebook Startet 24.Mai.2009 Hei. Kjøpte en ny lettbåt som ikke går i plan. Båtprodusenten skriver i sin reklame at denne båten er ekstremt lettplanende, med en fullvoksen person og en 5 hk totakt motor gjør båten ca 12 knop. Jeg kjøpte en 6 hk firtakt ,og båten går IKKE i plan med en fullvoksen person ...... helle ikke med kun to gutter på 11 år. Kjøpte derfor en ny 9,9 hk og fikk en ekstra utgift på 3000 kr ( av/på montering av ny motor/styre/gasskonsol.) Etter som båtprodusent reklamerer for 12 knop med en 5 hk totakt ( jeg kjøpte 6 hk firtakt ....får ikke kjøpt nye totakter i dag pga miljøkrav)...... kan jeg da krev båtprodusent for disse 3000kr i ekstrautgifter ?? P.S.....båtprodusenten har dette året sluttet og produsere disse båtene med gass/styrekonsol og stoler , etter som den ikke går godt nok med reklamerete 6 hk . (Totalt ble båten 10 000 kr dyrere med motorbytte fra 6 til 9,9 hk) Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Her burde du vel tatt opp problemet med selger/produsent av båten, før du gikk til anskaffelse av ny og større motor. Høres ut som om du har kjøpt båt og motor hver for seg, og ikke av samme selger. Jeg ville da først forhørt meg med selger/produsent av båten om hvordan båten ville gå med den motoren du først ville kjøpe. Tror ikke du kommer så langt når du har forsøkt deg frem "på egen hånd". Selger lovet jo planende fart med 5 hk to-takt. Og du kjøpte noe helt annet. Men jussen her har jeg ikke peiling på. En helt annen ting er jo at det kanskje var bra at båten ikke gikk i plan med to 11-åringer ombord Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Båt og motor er kjøpt nytt i en båtbutikk i Stavanger. Båtprodusent/fabrikk reklamerer med en fart på ca 12 knop med en fullvoksen person ( ca 80 kg) Selger sa ikke noe om fart, kun refererte til brosjyre /reklame fra båtprodusent. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.