MajorAndy Startet 24.Mai.2009 Del på Facebook Startet 24.Mai.2009 Min Mariner 4 HK, 4-takter fra 2003 går ujævnt i tomgang og virker ikke som om den kan opnå fuld gas. I tomgang virker det som om den er lige ved at gå ud hvorefter motoren af sig selv gasser op og ned igen. Motoren er nem at starte og går ikke ud. Jeg har prøvet at skifte tændrør og har nu en naturlig mistanke mod karburatoren (forgasseren). 1) Er der nogen der ved hvordan man fjerner og renser forgasseren? Findes der vejledninger at se eller købe på nettet? 2) På forgasseren sidder tre (justerings)skruer. Den ene sidder nederst mod siden af motoren og jeg tror at denne bruges til at tappe benzin af svømmerhuset. De to andre sidder på modsatte side og er svære at komme til på grund af den indbyggede plast-tank. Hvad bruges disse justeringsskruer til og hvordan får jeg justeret karburatoren til max effektivitet? 3) Kan den ujævne tomgang skyldes andre faktorer som jeg ikke har øje for? Tak for eventuelle svar! Andy Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 25.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Bumper denne - ingen som har bud? Andy Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 25.Mai.2009 Del på Facebook Svart 25.Mai.2009 Hei Tror du gjør rett i å mistenke forgasser. Kjenner ikke Mariner 4 takt. Har selv en 2 takt. Forann på flotørkammer står det en tappe skrue for å tappe flottørkammer for vann og rusk. Viss ikke dette hjelper må du nok åpne forgasser. Justerbare dyser skrur du inn samtidig som du teller omdreininger til dysen bunner . Skru ikke for hart til da det er lett å ødelege dyse spiss. Da har du grunn innstilling når du skal sette sammen igjen. Det er en fordel med trykk luft for å blåse igjennom alle kanaler. Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.