Jump to content

Justering af forgasser, Mariner 4hk, 4 takter

MajorAndy

Recommended Posts

Min Mariner 4 HK, 4-takter fra 2003 går ujævnt i tomgang og virker ikke som om den kan opnå fuld gas. I tomgang virker det som om den er lige ved at gå ud hvorefter motoren af sig selv gasser op og ned igen. Motoren er nem at starte og går ikke ud.

Jeg har prøvet at skifte tændrør og har nu en naturlig mistanke mod karburatoren (forgasseren).

1) Er der nogen der ved hvordan man fjerner og renser forgasseren? Findes der vejledninger at se eller købe på nettet?

2) På forgasseren sidder tre (justerings)skruer. Den ene sidder nederst mod siden af motoren og jeg tror at denne bruges til at tappe benzin af svømmerhuset. De to andre sidder på modsatte side og er svære at komme til på grund af den indbyggede plast-tank. Hvad bruges disse justeringsskruer til og hvordan får jeg justeret karburatoren til max effektivitet?

3) Kan den ujævne tomgang skyldes andre faktorer som jeg ikke har øje for?

Tak for eventuelle svar!

Andy

Hei

Tror du gjør rett i å mistenke forgasser.

Kjenner ikke Mariner 4 takt.

Har selv en 2 takt. Forann på flotørkammer står det en tappe skrue for å tappe flottørkammer for vann og rusk.

Viss ikke dette hjelper må du nok åpne forgasser.

Justerbare dyser skrur du inn samtidig som du teller omdreininger til dysen bunner . Skru ikke for hart til da det er lett å ødelege dyse spiss.

Da har du grunn innstilling når du skal sette sammen igjen.

Det er en fordel med trykk luft for å blåse igjennom alle kanaler.

Smaapala

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...