Håkonsen Startet 24.Mai.2009 Del på Facebook Startet 24.Mai.2009 Hei! Har nettopp kjøpt en tohatsu motor, men må sette dødmannsknappen på motoren. Hva er nødvendig hvis jeg skal få til å ha dødmannsknappen på kontrollboksen?? Takk for alle svar smiley.gif Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 De er bare til å forlenge ledningene som står på den som du har i dag, sånn at du når frem til styrkonsoll Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Håkonsen Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Hvsi jeg ikke har noen ledning i det hele tatt da?? Foreløbig har jeg bare gir og gass vaier fra kontrollboksen... Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 (redigert) Du må nok trekke ny ledning!! Men ledningen skal ikke gå fra kontrollboksen til motoren, men fra motoren til kontrollboksen du har dømansknapp i dag som er montert på motoren går eg ut i fra då er de bare til å skøte på ledningen så lange du vil eller treng Redigert 24.Mai.2009 av SandvikAC25 (see edit history) Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
KaRsK Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 1: åpne motorlokket finn ledningene som går til eksisterende dødmannsknapp på motoren hvis det ikke er orginal dødmannsknapp montert , finn de 2 ledningene som skal gå til den. 2: kjøp ledning som du trekker til kontrollboks fra motoren "2leder". 3: koble til dødmannsknapp på kontrollboksen og koble deretter ledningene til de eksisterende ledningene i motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Håkonsen Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Vet dere hvor man får kjøpt dette og hvor mye det koster?? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 ledning kan du hente på f.eks maritim , biltema mm.. trenger du dødmannsknapp så har nok maritim det også .. Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Jula eller Biltema har sånn, eller en vanlig båtbutikk. koster vel rundt 200 kr hvis du skal ha ny bryter også. hvis de bare er kabel så kan du nesten bruke en vanlig lampetteledning Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
Håkonsen Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Takk for alle svar:) siden dere hadde så peiling på dette, vet dere hvor mye det koster å få el-start? Sitér dette innlegget Link to post
Hobby 430 Sport Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 3500 pluss trenger startsperr og sånn dill da, blir nesten billigere å kjøpe en defekt motor som har starter.. følg med på finn Sitér dette innlegget O Erland med båtførerbevis Link to post
KaRsK Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 (redigert) sikkert best å høre med en forhandler , men ser for meg at det koster mer enn det smaker .. hvor stor er motoren , 9,9 ? Redigert 24.Mai.2009 av KaRsK (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Håkonsen Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Det er en 25 (30) hester. Er det ikke mulig å kjøpe brukt? Eller er dette bare dumt? Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 24.Mai.2009 Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 personlig ville jeg heller brukt pengene på bensin :) litt snor-starting er bare bra for musklene det hehehe Sitér dette innlegget Link to post
Håkonsen Svart 24.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2009 Hehe, helt enig, skulle bare sjekke om det var dyrt... og det var det:) nok en gang, takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.