Jump to content

Thermo 2500, som ikke varmer.


Soma

Recommended Posts

Yepp, hadde en slik i mange år. Den vanligste feilen er at overtemperatursikringen har slått ut. Ved siden av utblåsingen er den en liten "vorte" av gummi. Trykk på denne og det er stor mulighet for at den da starter. Glødetråden kan selvfølgelig også være avbrent og må skiftes. Men forsøk som sagt først å resette overtemperatursikringen.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Yepp, hadde en slik i mange år. Den vanligste feilen er at overtemperatursikringen har slått ut. Ved siden av utblåsingen er den en liten "vorte" av gummi. Trykk på denne og det er stor mulighet for at den da starter. Glødetråden kan selvfølgelig også være avbrent og må skiftes. Men forsøk som sagt først å resette overtemperatursikringen.

 

Lars H.

 

Du nevner overtempsikring.

Jeg brukte min Thermo 2500 på st.hans og etter ca 2 timer stoppet nesten vifta helt og den begynte å sote og ryke en del. Kjente på varmeren, den var ganske så varm. Eneste jeg gjorde ca 10-15min før den begynte å sote var å redusere vifta litt.

Prøvde å skru opp viftehastigheten igjen men det funket ikke.

Skal overtempsikringen slå ut vifta? Burde jo heller slå ut pumpa....?

Senere på natta trykket jeg inn den "vorta" kunne ikke merke at den var slått ut, men trykket hvertfall og prøvde å kjøre bare vifta, gikk så fint. Og starta varmeren igjen, ikke noe tegn til sot eller røyk, men kjørte den bare i ca 30min.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...