Jump to content

Feil i Navionics kart?

chrisso

Recommended Posts

Hei

Jeg har akkurat seilt fra Oslo til Skagen og tilbake.

Jeg hadde flere ganger problemer med at kartene ikke fungerte. Det var som om kartet sluttet, det var ikke annet enn hvitt fremover og bildet ble smalt, rart og ubrukelig. Pilen mot neste merke var derimot der. Det hjalp verken å zoome inn eller ut. Heller ikke å slå den av og på. Etter en stund (30 - 60 minutter) kom kartene tilbake til hele skjermen. Er dette en kjent ”bug”? Dette er i hvert fall ikke noe jeg kan leve med.

Feilene oppsto mellom Moss og Horten, utenfor Torbjørnskjær og utenfor Skagens rev.

Jeg har Lowrance 7200 Globalmap med Navionics Gold XL9: Skagerrak og Kattegat. Begge deler kjøpt i USA.

Kartene jeg har kjøpt var heller ikke oppdatert. Drøbaksundet har fått et titalls nye fyr for to - tre år siden. Disse var ikke på kartene jeg kjøpte for under et år siden.. Finnes det en oppdatering med kartdata man laste ned?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...