Jump to content

Groe på bryggeanlegg


Bulben

Recommended Posts

Muligens litt på siden, går imidlertid ut fra at de aller fleste her tilhører en båtforening, så jeg prøver meg likevel.

 

Vi la ut noen nye Ørstad brygger i fjor, og allerede nå er de i ferd med å gro fast i bunnen. Makan til groing har jeg knapt sett. Mulig dette skyldes stillestående vann eller andre ting - er det noen som har gjort noe "lurt" for å dempe/hindre groing på bryggeanlegg rundt om kring?

 

Havnen er isfri, og anlegget ligger ute året rundt.

 

Vil en propell/vifte under bryggene øke vannbevegelsen og dermed groingen?

 

Har hørt om noe "elekstroniske greier" som muligens kan dempe dette..noen som kjenner til dette?

 

Hva med bobleanlegg - kan det være saken?

Nemo saltat sobrius

Link to post
Share on other sites

Det gror godt på våre brygger også. Men etter hva jeg har sett så er ikke dette noe større problem for bryggenes del, de flyter like greit uansett! Så mitt tips er å bare la det gro, i alle fall inntil det blir et problem. Alternativet er jo å forgifte hele ha¨vna slik at ingenting gror, og da er det kanskje bedre at det er litt frodig?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...