Bulben Startet 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 26.Mai.2009 Muligens litt på siden, går imidlertid ut fra at de aller fleste her tilhører en båtforening, så jeg prøver meg likevel. Vi la ut noen nye Ørstad brygger i fjor, og allerede nå er de i ferd med å gro fast i bunnen. Makan til groing har jeg knapt sett. Mulig dette skyldes stillestående vann eller andre ting - er det noen som har gjort noe "lurt" for å dempe/hindre groing på bryggeanlegg rundt om kring? Havnen er isfri, og anlegget ligger ute året rundt. Vil en propell/vifte under bryggene øke vannbevegelsen og dermed groingen? Har hørt om noe "elekstroniske greier" som muligens kan dempe dette..noen som kjenner til dette? Hva med bobleanlegg - kan det være saken? Sitér dette innlegget Nemo saltat sobrius Link to post
rover Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Gro fast i bunnen??? Er det mulig? Hvor grunt ligger de da...... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Det var da voldsomt, et alternativ er selvfølgelig å ale opp noen sjøfugl, de liker godt og nappe skjell fra bryggeanlegg. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2009 Det gror godt på våre brygger også. Men etter hva jeg har sett så er ikke dette noe større problem for bryggenes del, de flyter like greit uansett! Så mitt tips er å bare la det gro, i alle fall inntil det blir et problem. Alternativet er jo å forgifte hele ha¨vna slik at ingenting gror, og da er det kanskje bedre at det er litt frodig? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.