Jump to content

Dårlig vær på torsdag: Hente båt

Kompismannen

Recommended Posts

Skal være med en kamerat og hente en Princess 286 Riviera (ca 32 fot) på torsdag.

Båten ligger innerst i Eidangerfjorden ved Porsgrunn og skal kjøres helt inn til

Sandvika utenfor Oslo. Det som plager meg litt er været som meldes på torsdag.

Av YR ser det kort oppsummert ut til vestlig frisk bris frem til lunsjtider en gang

og nordlig liten kulig etter dette.

Da vi må ta tog ned om morgenen på torsdag, kommer vi nok tidligst avgårde ved

11-tiden. Må innrømme at jeg ikke fristes nevneverdig av dette været.

Ser for meg Rakke, Tønna og stykket fra Tønsberg og nordover til Drøbak

med blandede følelser. :confused:

Hva er andre sin vurdering?

Redigert av Comicguy (see edit history)

Jeg har tatt meg fri på fredag for å få en skikkelig langhelg på sjøen. Henteturen på torsdag var etter planen

å gjøre unna raskest mulig slik at jeg og samboeren kunne dra ut med vår båt på kvelden på torsdag

etter at jeg var kommet hjem fra langturen. Dessverre ser det jo ut til at været kan sette noen skikkelige

kjepper i hjulene våre. Vurderer også muligheten for å ta toget ned onsdag kveld, ordne papirer og lignende,

overnatte i båten og dra grytidlig torsdag morgen.

Jeg skal den andre veien, fra Tjøme til Porsgrunn. Henter båten (en Tresfjord 340 bahama) på fredag og satser på at dønningene ikke er for store. Tror jeg ville ha sett an torsdagen litt...

er det du som kjøpte den av båtkonsult?? hva betalte du til slutt?

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

er det du som kjøpte den av båtkonsult?? hva betalte du til slutt?

Ja, det var meg som kjøpte den hos båtkonsult. Må si at de fremstod som veldig ryddige og profesjonelle selgere. Selv om det kokte på telefonen (var sikkert 6 -7 henvendelser på båten bare mens jeg kikket på den) lot de meg bruke den tiden jeg trengte og solgte den for avtalt pris. Enkelte ville sikkert ha laget en budrunde i en slik situasjon.

Redigert av tetollef (see edit history)

Det er rolig vær tidlig på dagen samt på kvelden , den kulingen som kommer varer bare noen timer og kommer fra Nord så det blir ikke så veldig mye bølger ,ideen med å dra ned Onsdag kveld og komme avgårde grytidlig er jo veldig fin da dere da vil være et godt stykke inne i fjorden før vinden kommer , blir uansett bare små krøller på havflaten når vinden kommer fra nord og ikke har stått på lenge

Tror ikke det blir så ille.. men legg dere godt ut og gå på utsiden av Svenner (godt på utsiden) Da slipper dere mye sjø da det er dypere der.. Er det den med 2x 41 motorer? Går i så fall godt den.. :tongue:

Den er med 2 stk 41A motorer ja. Burde jo gå greit. Satser ihvertfall på det. :flag:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...