Kompismannen Startet 26.Mai.2009 Del på Facebook Startet 26.Mai.2009 (redigert) Skal være med en kamerat og hente en Princess 286 Riviera (ca 32 fot) på torsdag. Båten ligger innerst i Eidangerfjorden ved Porsgrunn og skal kjøres helt inn til Sandvika utenfor Oslo. Det som plager meg litt er været som meldes på torsdag. Av YR ser det kort oppsummert ut til vestlig frisk bris frem til lunsjtider en gang og nordlig liten kulig etter dette. Da vi må ta tog ned om morgenen på torsdag, kommer vi nok tidligst avgårde ved 11-tiden. Må innrømme at jeg ikke fristes nevneverdig av dette været. Ser for meg Rakke, Tønna og stykket fra Tønsberg og nordover til Drøbak med blandede følelser. Hva er andre sin vurdering? Redigert 26.Mai.2009 av Comicguy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Hvorfor ikke utsette avreisen et par dager, og få en mye hyggeligere tur med bra vær og flott farvann...? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Tollex Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg skal den andre veien, fra Tjøme til Porsgrunn. Henter båten (en Tresfjord 340 bahama) på fredag og satser på at dønningene ikke er for store. Tror jeg ville ha sett an torsdagen litt... Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg har tatt meg fri på fredag for å få en skikkelig langhelg på sjøen. Henteturen på torsdag var etter planen å gjøre unna raskest mulig slik at jeg og samboeren kunne dra ut med vår båt på kvelden på torsdag etter at jeg var kommet hjem fra langturen. Dessverre ser det jo ut til at været kan sette noen skikkelige kjepper i hjulene våre. Vurderer også muligheten for å ta toget ned onsdag kveld, ordne papirer og lignende, overnatte i båten og dra grytidlig torsdag morgen. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg skal den andre veien, fra Tjøme til Porsgrunn. Henter båten (en Tresfjord 340 bahama) på fredag og satser på at dønningene ikke er for store. Tror jeg ville ha sett an torsdagen litt... er det du som kjøpte den av båtkonsult?? hva betalte du til slutt? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
litt peiling Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Vi skal hente båt i Grimstad på fredag formiddag og være i Skjeberg mandag kveld ;-) Ser bra ut med 20-24`c, sol og 2-3 sek/vind hele helgen Sitér dette innlegget Link to post
førstebåteier Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Skulle vært over rakke på torsdag, måtte legge meg inn i staværn frem til lørdag, men reiste da på lørdags morning, var forholdsvis roligt da, bare dønninger. Joda 24 Sitér dette innlegget Link to post
Tollex Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 (redigert) er det du som kjøpte den av båtkonsult?? hva betalte du til slutt? Ja, det var meg som kjøpte den hos båtkonsult. Må si at de fremstod som veldig ryddige og profesjonelle selgere. Selv om det kokte på telefonen (var sikkert 6 -7 henvendelser på båten bare mens jeg kikket på den) lot de meg bruke den tiden jeg trengte og solgte den for avtalt pris. Enkelte ville sikkert ha laget en budrunde i en slik situasjon. Redigert 26.Mai.2009 av tetollef (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Hva er andre sin vurdering? Slik Yr.no ser ut nå, ser det ikke så gale ut. Det er akkurat nå meldt nordlige vinder opp til 10 m/s,og det tror jeg bør gå greit. (under forutsetning av at motoren ikke stopper ) God tur Geir Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Tror ikke det blir så ille.. men legg dere godt ut og gå på utsiden av Svenner (godt på utsiden) Da slipper dere mye sjø da det er dypere der.. Er det den med 2x 41 motorer? Går i så fall godt den.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Blue_Dragon Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Det er nok en god sjøbåt så det går nok bra. Er stor forskjell på nordlig og sørlig vind. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Det er rolig vær tidlig på dagen samt på kvelden , den kulingen som kommer varer bare noen timer og kommer fra Nord så det blir ikke så veldig mye bølger ,ideen med å dra ned Onsdag kveld og komme avgårde grytidlig er jo veldig fin da dere da vil være et godt stykke inne i fjorden før vinden kommer , blir uansett bare små krøller på havflaten når vinden kommer fra nord og ikke har stått på lenge Sitér dette innlegget Link to post
Kompismannen Svart 26.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Tror ikke det blir så ille.. men legg dere godt ut og gå på utsiden av Svenner (godt på utsiden) Da slipper dere mye sjø da det er dypere der.. Er det den med 2x 41 motorer? Går i så fall godt den.. Den er med 2 stk 41A motorer ja. Burde jo gå greit. Satser ihvertfall på det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.