kællen Startet 26.Mai.2009 Del på Facebook Startet 26.Mai.2009 Hvor mye feil på vanntemp ca vil en innvendig limt giver vise Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Jeg har min limt i motorrommet (plastikkbåt). Ved kald motor/kaldt motorrom viser den lite feil, innenfor +1 grad. Ved varm motor/motorrom viser den antakelig +2 grader (sånn ca). Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
sap_2000 Svart 26.Mai.2009 Del på Facebook Svart 26.Mai.2009 Skjønner ikke hvordan en innvendig svinger kan ha noe særlig suksess i å måle vanntemp på andre siden av skroget Har er faring med gjennomgående svinger montert i motorrom (raymarine) og selv på den svinget vanntempen flere grader avhengig av om mottorrommet var varmt eller ikke. Tydelig at den varme luften varmet opp svingeren (som tross alt har 90% av massen på innsiden av skroget), selv på en gjennomgående svinger... Tror at hvis du er intr. i å måle temperatur med noenlunde nøyaktighet, så er utv. svinger tingen. Evt. en dedikert vanntempmåler. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
MortenK Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Jeg har samme erfaring som EvenR4u. Jeg har også limt svingeren med SIKA innvendig og den viser korrekt vanntemperatur. Dette har jeg sjekket mot temp som Silva loggen min viser (der er giver montert gjennomgående) samt mot badetermometer. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Bitteliten Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 På de båtene jeg har hatt hvor utvendig svinger er montert i motorrom har vanntemp vært opptil 6 grader for høy når motoren er varm. Første gang vi fant ut det var i pinsen for noen år siden. Det var ikke de 20 gradene i vannet som temp måleren viste Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 På de båtene jeg har hatt hvor utvendig svinger er montert i motorrom har vanntemp vært opptil 6 grader for høy når motoren er varm. Første gang vi fant ut det var i pinsen for noen år siden. Det var ikke de 20 gradene i vannet som temp måleren viste Glemte å nevne i tråden over at jeg IKKE har svingeren montert i motorrom, men et sted som ikke blir påvirket av temperaturen på mooren når jeg bruker den. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.