litt peiling Startet 27.Mai.2009 Del på Facebook Startet 27.Mai.2009 Jeg mangler ca 300 omdr på motor (Perkins 217Ahk) Har nå hatt propellen hos Winrace til justering. Propellen var opprinnelig en S8 19x22, men er justert ned 1,4" i stigningen. Uten at dette hadde noen effekt på turtall. Hvorfor? Og er 19x22 (19x20,6) for stort for denne motor? Ser at mange kjører med 19x18 Gir er Zf 630 H1, er litt usikker på utveksling. Båt scand 29baltic. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 (redigert) Det er viktig at du finner ut utvekslingen på giret ditt? - Hva er max turtall for motor? På min baltic med ca samme Hk, dvs 212 på aksel - har jeg 1750 rpm på aksel. Med en S-8 20x20 skewback gjør båten 23 til 24 knop på fullt turtall - da er båten tom. Jeg tipper du har 2,52 i utveksling på den kassa, mener det er mest vanlig. Redigert 27.Mai.2009 av dante (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 (redigert) Skal finne det ut i helga.(utvekslinga) Motor perkins T6 354.4M Turtall (uten gir innkoblet) max 2800 (får det!!!) skal ha max 2600 iflg. Universal diesel (som også har levert motoren)(gir innkoblet) mars 2400 omdr/min får bare 2250/2300 omdr/min på max Ny turbo, overhalt dieselpumpe, nye filtre ingen synlige lekkasjer Redigert 27.Mai.2009 av litt peiling (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Hei! Da tror jeg nok utvekslingen din ikke er 2,52 - den er nok mye mindre - hvis ikke ville du hatt en sinnsyk stor propell. Hvilken fart oppnår du nå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.