Jump to content

Jeg har mistet båtpiffen....har du ?


oslofjord

Jeg har mistet båtpiffen....har du ?  

380 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

De fleste som har mistet "piffen", har vel antagelig sluttet å henge på baatplassen.no i samme slengen og har fokus på andre ting enn båtliv, så det vel ikke sikkert denne statestikken er verd så veldig mye.

For at den skulle være representativ, vil jeg anta at trådstarter måtte ha kontaktet noen hundre personer som var aktive her for 2-3 år siden.

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Det hender når jeg som nå, er på jobb på andre siden av dammen. Irriterer meg over alle de helgene som jeg går glipp av, og om det i et hele tatt er verdt pengene. Når båten må ligge ubrukt halve "hovedsesongen".

 

Som F.eks nå. Skulle hjem 17. Juni, nå er det plutselig mulig jeg må stå frem til over St.Hans og sommerferien blir redusert. Hadde planlagt tur fra St.hans til 20. Juli, men nå kan de se ut som om den blir redusert til 3 uker.

Så er det tilbake på jobb og ikke hjemme igjen før utpå høsten (slutten på august).

 

Heldigvis så er det så mye terapi i det å komme ombord. At etter ett par dager på tur, så er alle negative tanker glemt og man bare nyter slaraffen livet.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Å jeg er nok ikke så ivrig lenger jeg heller. Litt smålei kan vi kalle det. Mulig det endrer seg utover sommeren, hvis jeg ikke bare blir mer lei da....

 

Jammen er det mye annen moro man kan finne på også. Men båten skal vi ha. Regner med at helgen blir knall!

Link to post
Share on other sites

Jeg koster meg på sjøen hele på året. Synes Sommeren er en flott tid på sjøen, men høsten, vinteren og våren er også utrolig fine, bare litt forskjellige. Siden vi var i Skagen i påsken har vi vært ute absolutt hver eneste helg siden. Det er aldri spørsmål om hva eller hvor vi skal i helgen, spørsmålet er bare når jeg er ferdig på jobb og klar til å dra. Madamen er alltid klar når fredagen kommer, og passer på å holde helgene frie slik at vi alltid kommer ut. Jeg jobber vanvittig mye på våren, og da er det helt nødvendig å komme seg ut med båten og få et avslappende avbrekk når helgene kommer. Hvis det pissregner, reiser vi bare ut et lite stykke og legger oss på svai et sted, ellers reiser vi mye lengre, og gjerne om natta.

Link to post
Share on other sites

Har hatt seilbåt i 30 år nå. Har aldri hatt det så flott ombord og så komfortabelt, men aldri brukt den mindre. For noen år siden oppdaget jeg at jeg var lei av båtblader. Når du har lest dem så mange år blir det veldig sesongvariert rutine. Har fremdeles Seilas, men det leses fort. har ingen behov for hytte, vil fortsette å seile, men gidder ikke lenger dra ut hvis ikke værmeldingen er god. Tror det har litt med makelighet å gjøre, er ikke like sulten som før. Dessuten som flere har vært innom er det mye annet som også er moro som drar i forskjellige retninger. Vi er veldig glad i å seile og kommer neppe til noengang å slutte med det, men mindre og i stort sett godt vær. De som synes det er kjedelig i båt i dårlig vær burde prøve en hytte i dårlig vær. Akkurat like kjedelig så vi holder oss til båten, den kan vi i hvertfall flytte rundt på og dra på besøk hos folk - og ikke minst reise igjen når det passer oss. Uten tvil den beste løsningen.

Jeg har seilt med samme konen i disse årene og en nøkkel til å få til dette er at jeg aldri har vært panisk opptatt av at vi skal bruke båten sååå mye. Jeg synes kanskje det ser ut som om mange i dag legger litt mye i det med båt og at det dermed ser litt anstrengende ut. I dag skal jo alt være så fint og flott og for oss som har oppgradert båt og utstyr i 30 år har vi det vi trenger, men for nye kan det vel ikke være nødvendig å starte med så stor bår og så mye utstyr. Da blir man tvunget til å bruke det såååå mye og det kan se litt anstrengende ut, men folk for gjøre som de vil.

Da vi oppgraderte båtstørrelsen for noen år siden for ..nte gang hadde vi et klart realistisk forhold til at det ikke kom til å føre til at vi seilte mere og det viste seg helt riktig, men større plass fikk vi så vi angrer ikke.

Link to post
Share on other sites

Har solgt båten vår for 3 uker siden, skal kjøpe større enn den jeg hadde, men har ikke funnet noen ennå. Syns prisene er stive.... Men det eneste jeg ønsker er å komme ut på fjorden igjen. Kjøpte oss båt for første gang i fjor, og vi er hekta på båtlivet.

Redigert av Kapteinsfrua (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du skal ikke henge deg så mye opp i hva de forlanger for båtene sine....markedet oversvømmes av båter...snart 11000 på finn nå. Jeg solgte min båt....forlangte 245000, men fikk 225000. Kjøpte meg en daycruiser nå....prutet og fikk det som jeg ville...nesten da....måtte svelge 5000 kr.

Link to post
Share on other sites

For min del sitter skoen fullstendig på den andre foten. Etter å ha vært gift/samboer mer eller mindre sammenhengende i mer enn 40 år, riktignok fordelt på flere, med en sånn ca. halveringstid på 10 år i snitt, så ble jeg singel for siste gang (tror jeg) i 2003. Min reaksjon var: endelig, nå kan jeg seile så langt og så mye jeg vil. I fjor kom jeg til Biscaya. Neste vår drar jeg forhåpentligvis avsted igjen og regner med å komme lenger denne gangen. Etter mitt skjønn er båtlivet den beste måten å komme seg til hektene på etter et brudd.

Link to post
Share on other sites

Nå har vi holdt på såpass lenge at det er mulig å lage litt statistikk på dette.

 

Pr. 31.12.2005 var det registrert 5610 medlemmer. Av disse har 1600 vært innlogget i år. dvs ca 28%

 

Hvis vi ser på de som har postet ett eller flere innlegg:

 

Pr. 31.12.2005 var det registrert 2633 medlemmer som hadde postet ett innlegg eller mer. Av disse har 1292 vært innlogget i år. dvs ca 49%

Pr. 31.12.2005 var det registrert 2977 medlemmer som ikke hadde postet noe. Av disse har 308 vært innlogget i år. dvs 10.34%

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...