POL Startet 27.Mai.2009 Del på Facebook Startet 27.Mai.2009 Har en BMW D636, 180 HK, 1987 mod. Tenkte og skifte termostater. Kan jeg bruke "vanlige" termostater under forutsetning at de har rett åpningstemperatur eller er disse spesielle? Skal jeg kjøpe hos deleleverandør er disse "svindyre". Noen der ute med erfaringer med lignende motor? Takker på forhånd for svar. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Ser ingen grunn til at du må bruke orginale (og overprisede) termostater! Jeg er 98% sikker på at ene termostaten i min motor er uorginal av merket Tridon, og det fungerer helt utmerket. Dessverre vet jeg ikke betegnelsen på den, tenkte ikke på å notere det når jeg sjekket termostatene i fjor vinter. Problemet kan være å finne en termostat som passer, men på hjemmesiden til Tridon kan du laste ned en katalog. (De spør etter navn og e-mail adresse, men der kan du bare skrive inn noe tull). Så vidt jeg husker, skal åpningstemperaturen på begge termostatene være 77-81 grC. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.