sjonkel Startet 27.Mai.2009 Del på Facebook Startet 27.Mai.2009 Har en (Volco) Thermic 2500Watt/2000W (Fuel Input 2.5kW, Heat Output 2.0kW). Bruker Lampeolje/parafin (merket 334/90). Prøver å få byttet tenner på denne men er ikke sikker på hvordan jeg kobler disse to delene sammen. Spørsmåla på bildene ble så dårlig kvalitet på så her kommer de igjen: A (øverste bilde): Hull som passer med de hullene i de grønne ringene. Skal det være en liten bolt/pinne gjennom disse for å sikre det på plass? B (røde biler) : Skal disse klemene fra sort liten kabel og gul kabel innpå disse koblingene (koblingene på grønn ring)? C (grønn pil) : Hva med denne koblingen? ingenting som skal kobles til denne? D (gul pil) : Er denne motert riktig (hvilken vei skal den ovale ringen peke i forhold til fjæra?) E (blå pil) : Når man kobler disse to delene sammen, så henger ikke disse ringene fast (de ramler ut). Skal ikke de festes gjennom de hullene (se spm A)? -Andre ting jeg bør tenke på ?? -Rolf https://baatplassen.no/bildearkiv/23/23516/pic_0045.jpg Sitér dette innlegget Link to post
kiktor Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 (redigert) Prøver å svare litt etter hukomelsen. A.Det skal være styrepinner som ringene tres ned på. B.sort kabel og gul kabel inn på hver sin side av glødetråden er riktig. C.Såvidt meg bekjent skal det kobles inn grønn kabel her.Tror det er flammevakt eller noe slikt. D.Her er jeg helt blank.Trodde kansje den passet kun en vei. E.Tror du kan skru av nippelen til returen så løsner hele denne delen.Da kan du sette de to delene sammen og de skal låses sammen med en fjær i de to festene som stikker opp.(de som ser ut som kabelskofester) Håper dette kan være til hjelp. Forresten hvor fikk du tak i ny glødetråd til termicen.Trengs å bytte på min også. Redigert 27.Mai.2009 av kiktor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Glødetråd får du vel i de fleste båtsjapper. Dersom ikke, får du det fra thermomarin.no Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sjonkel Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 Den fulgte med båten.... Brosjyren som fulgte med delene heter No 7114. Ser ut som at den passer til Wallas, 1500, 1800W, 1400, 2000 Thermo 1000, 1400, 1700, 2000, 2500 Thermic: alle modeller. Sverige: Svenska comfortprodukter AB (+46 0520-363 00) Norge Termomarin as, tlf 33420090 Disse styrepinnene (A) mangler og den grønne kabelen (flammevakt) kan jeg heller ikke se noe sted. Kan den brukes uten styrepinnene??? 1) Hvordan ser denne monteringen ut (øverste bilde - lokket er ikke tatt på ennå)?? Den grønne kabelen (grønn pil) er festet til en føler på siden. Som du ser har jeg ingen styrepinner i disse hullene, så det henger ganske løst med kun den fjæra. Det skal kanskje være slik? Jeg tror kanskje at når man skrur til lokket så presser man på de grønne foringene på plass og det blir tett? 2) Nippelen som skrus i lokket har et lite hull på siden (Grøn pil. Det er åpning foran og bak på nippelen, samt den lille åpningen på siden (kan blåse luft gjennom alle 3 hulla). Skal det være koblet noe til den lille hullet på siden eller skal det være slik? 3) Det fulgte med en 3-4 cm tykk gummislange (sort pil) med et lite rør i enden (rød pil) som ser ut at er knekt av. Hvor skal denne sitte??? https://baatplassen.no/bildearkiv/23/23516/montert.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/23/23516/nippel.jpg -Rolf Sitér dette innlegget Link to post
kiktor Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 1.Monteringen ser riktig ut men jeg er usikker på om den kan få falsk luft igjennom hullene der styrepinnene skal være.Mulig det går greit når du får på lokket.Den grønne kabelen er festet i nærheten av den sorte på min varmer men dette kan selvfølgelig avike noe på de forskjellig modellene. 2.Nippelen tror jeg er korrekt. 3.Den slangen ligner på den som skal kobles til pumpa.Har ikke demontert denne så jeg er usikker på om det lar seg gjøre å bytte nippel eller om du må ha en ny pumpe.Den ene enden kobles på pumpa og den andre til sugeslangen fra tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.