litt peiling Startet 27.Mai.2009 Del på Facebook Startet 27.Mai.2009 Vet at dette har blitt debattert før men Er det godt nok å : 1. stenge sjøvannsinntaket 2. Kjøre inn systemrens i "motor" 15-20% blanding og la det stå i 2-3døgn 3. Sette på slange på sjøvannsinntaket igjen og kjøre ? Hvor mange liter må evt til ? Og er det farlig å la det stå i motor i 1 uke ? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 (redigert) På " Systemrens " flasken står det utførlig bruksanvisning ( Gjorde ihvertfall det på den flasken jeg kjøpte og brukte ). Mengde er avhengig av hvor mange liter kjølesystemet dit er på. Jeg hadde varm motor den gangen jeg foretok behandlingen. Redigert 27.Mai.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 27.Mai.2009 Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 (redigert) Regner med du har båten på vannet . ,Det hadde vært best hvis du har mulighet til og blande i en bøtte og kjøre det igjennom fra inntaket på motor og en fra utake .Legg begge slangen i samme bøtte og bruk foreks en elektriskt pumpe og la det sirkulere en times tid.Kobl eventuel pumpen på inntaket.La dette ligge i motor ca to døgn.Skyll godt med rent vann etter på samme måten.Angående og la dette stå i motor en uke er jeg ikke sikker for da muligen dritten/smuss setter seg igjen.Lykke til.Ps to flasker holder ellers står oppskriften på flaska.MvhBjørn Redigert 27.Mai.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
litt peiling Svart 27.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2009 takk for info Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Forstår jeg rett ang: ? varmeveksler inneholder både ferskvannskrets og sjøvannskrets? rens av varmeveksler kan gjøres slik: koble av slange inn på veksler og ut av veksler og la systemrens sirkulere i ca 2 døgn m/pumpe.? eller kan man koble av slange inn, plugge igjen på slang ut. fylle veksler med systemrens og la det stå i 2 døgn, koble på igjen og kjøre det ut på vanlig måte? Luftfilter: skal det blåses/tørkes rent? eller skal det vaskes i diesel og settes inn med olje? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 (redigert) Tenkte i første omgang på saltvannkjølingen bare kjøre på med fra inntake og der salt vannet går ut. prøv og få lagt disse to med slanger i en bøtte eller lignende og la dett sirkulere litt.Og etter på kan du la dette ligge i ro ca to dager kan godt plugge dette så det ikke renner ut Pumpem bør ikke dure i to dager bare vesken for ligge og god gjøre seg.Samme går ann med ferskvannet.Etter på kan du spyle dette med ferkvann foreks.Mvh Bjørn Redigert 4.Juni.2009 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Sneila Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Fjern sinkanoder på saltvannsiden. Disse liker nok dårlig systemrens. Gjøres ved å skru ut holderen, for så å skru sinkanoden ut av holderen. Holderen settes så på plass igjen uten sink. Tror det er to anoder på saltvannsiden. Skal du sirkulere med en el.pumpe må også impelleren fjernes. Når det gjelder volum på ferskvann og saltvannside mener jeg å huske at det er 9 liter saltvann og 31 liter ferskvann. (Har samme motor selv). Må tas med i beregningen når du lager blandingen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.