Jump to content

Tips til montering av Bennet M80 trimplan ?

beertrip

Recommended Posts

Hei

Fikk meg en Bennet M80 trimplan i dag,og har et par spørsmål foreløpig:

1. Hydraulikknippelen som skal skrues inn i hydraulikkstempelet. (på hekken av båten)

Hvor mye skrur dere denne fast etter at dere har trekt den fast for hånd?

2. kan disse hydraulikkslangene kappes uten videre?

Kan hende jeg kommer med flere spørsmål etterhvert :smiley:

Mvh Beertrip

Hei

Er klar over at en ikke bør thighte for mye,men er det noen tommelfingerregel her? ( 1 gang rundt etter fingerfast? eller ? )

Ser forøvrig på monteringsvideoen til bennet at en IKKE MÅ bruke noe tetningsstoff eller gjengetape ved montering

til sylinderen/e

Mvh Beertrip

Hei

Selvfølgelig så hadde jeg bestilt disse trimplanene før jeg hadde vært å sett/målt på båten :nonod:

OG selvfølgelig rett bak der hvor hydraulikkslangene skal inn i båten,så er det flytetanker :cryin:

Hvis jeg skal bruke de som det er nå,så må jeg ta hull (2) for slangen samt et hull (med lokk) for å få tak i slangen og strekke den videre ( det blir altså to hull i hver tank til slangen samt et større hull til lokk)

Så at det finnes hydraul.stempel med utvendig tilkobling, men finnes dette i norge? (til Bennet M80)

ELLER finnes det andre måter å fixe dette på?

Mvh Beertrip (som har lært at: MÅLE først -så bestille utstyr :rolleyes: )

Nå har jeg tatt hull på et par av skruposene som var med,så det blir vel ikke mulig å sende tilbake.

En annen ting er at disse planene er mindre en normale plan og dette passet fint.

Det jeg lurte på var om det er noen her i norge som har disse bennet med utenpåliggende hydraulikkslange ?

A1101EX-External-Line_big.gif

Mvh Beertrip

Kanskje du kan bytte sylindrene dine der du kjøpte de, eller du kan prøve her: http://www.baatonline.no/display.aspx?menuid=352

Det er vel denne delen du skal ha (link). I prislisten til Bennett finner du det øvre hengselet separat:Bennett prisliste

A1103EX Upper Hinge – External Line $18.00 1 666285315200

Det beste du kanskje kan gjøre er å sende Bennett en e-mail hvor du beskriver problemet. Det skulle ikke forundre meg om de sendte/solgte deg det du trenger av deler. De er berømte i USA for eksepsjonell service.

Redigert av Stevens (see edit history)

Hei

Dette er riktig del ja.

Sendte en mail til der jeg hadde kjøpt trimplanene.

De skulle bestille nye sylindre med utenpåliggende slanger.

Synes dette er kjempeservice fra min forhandler. :smiley::smiley::smiley: og fortjener et :flag:

Må bare returnere mine sylindre til forhandleren .

Mvh en meget lettet Beertrip

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...