beertrip Startet 28.Mai.2009 Del på Facebook Startet 28.Mai.2009 Hei Fikk meg en Bennet M80 trimplan i dag,og har et par spørsmål foreløpig: 1. Hydraulikknippelen som skal skrues inn i hydraulikkstempelet. (på hekken av båten) Hvor mye skrur dere denne fast etter at dere har trekt den fast for hånd? 2. kan disse hydraulikkslangene kappes uten videre? Kan hende jeg kommer med flere spørsmål etterhvert Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
kjellsea Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Her er en link! http://www.bennetttrimtabs.com/pdf/instIco...nstructions.pdf Min erfaring med nippler er att det ikke er lurt å ta i det lille ekstra for å være sikker.da knekker den som regel. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Som svar på Sp1: du kan ikke dra så veldig hart til for da drar du ut gjengene i plastikken, bruk noe gjenge tettning ved montering Sp2: Hvis du har av den sorte plastslangen med løse koner kan du kappe denne hvor du ønsker Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Men jeg mener å ha lest et sted at de bør kuttes til samme lengde på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 Hei Er klar over at en ikke bør thighte for mye,men er det noen tommelfingerregel her? ( 1 gang rundt etter fingerfast? eller ? ) Ser forøvrig på monteringsvideoen til bennet at en IKKE MÅ bruke noe tetningsstoff eller gjengetape ved montering til sylinderen/e Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 28.Mai.2009 Del på Facebook Svart 28.Mai.2009 på mine er det brukt et flytende tetteguffe på gjengene. Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Hei Selvfølgelig så hadde jeg bestilt disse trimplanene før jeg hadde vært å sett/målt på båten OG selvfølgelig rett bak der hvor hydraulikkslangene skal inn i båten,så er det flytetanker Hvis jeg skal bruke de som det er nå,så må jeg ta hull (2) for slangen samt et hull (med lokk) for å få tak i slangen og strekke den videre ( det blir altså to hull i hver tank til slangen samt et større hull til lokk) Så at det finnes hydraul.stempel med utvendig tilkobling, men finnes dette i norge? (til Bennet M80) ELLER finnes det andre måter å fixe dette på? Mvh Beertrip (som har lært at: MÅLE først -så bestille utstyr ) Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 (redigert) I dette tilfellet ville jeg sendt disse tilbake og heller bestilt noen hvor man kan dra hydraulikk- eller el-ledning opp på utsiden av hekken og inn et sted hvor det er enklere å finne plass til gjennomføring (eksempelvis Instatrim som bl.a. selges på Seatronic). Redigert 2.Juni.2009 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Nå har jeg tatt hull på et par av skruposene som var med,så det blir vel ikke mulig å sende tilbake. En annen ting er at disse planene er mindre en normale plan og dette passet fint. Det jeg lurte på var om det er noen her i norge som har disse bennet med utenpåliggende hydraulikkslange ? Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Stevens Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 (redigert) Kanskje du kan bytte sylindrene dine der du kjøpte de, eller du kan prøve her: http://www.baatonline.no/display.aspx?menuid=352 Det er vel denne delen du skal ha (link). I prislisten til Bennett finner du det øvre hengselet separat:Bennett prisliste A1103EX Upper Hinge – External Line $18.00 1 666285315200 Det beste du kanskje kan gjøre er å sende Bennett en e-mail hvor du beskriver problemet. Det skulle ikke forundre meg om de sendte/solgte deg det du trenger av deler. De er berømte i USA for eksepsjonell service. Redigert 2.Juni.2009 av Stevens (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Hei Dette er riktig del ja. Sendte en mail til der jeg hadde kjøpt trimplanene. De skulle bestille nye sylindre med utenpåliggende slanger. Synes dette er kjempeservice fra min forhandler. og fortjener et Må bare returnere mine sylindre til forhandleren . Mvh en meget lettet Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.