Jump to content

Er det noe jeg må passe meg for å kjøpe seilbåt i sverge?

Akoya

Recommended Posts

Hei Niro, og kanskje andre som er nye her!

Ikke mange som vet at BP har en egen Importkalkulator under >Medlemssider< og >Dokumentarkiv<

Lykke til med egenimport!

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Og ikke glem det gode gamle trikset med to kjøpskvitteringer. en som er den reelle, og en som du foreviser tollerne på grensa for beregning av mva. :-). Med en langt lavere sum på.....

Ja, for det er vel en kjensgjerning og et faktum at tollere har en IQ som er omtrent den samme som skostørrelsen! :wink:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er en ting som er viktig: Når du passerer grensen til Norge, så ringer du din nærmeste tollstasjon og sier at du er på vei. Du har 24 timers meldeplikt hos tollvesenet etter at du har passert landegrensen. Og de har endel kontroller både til sjøs og til lands.

Jeg har importert mange små seilbåter fra Sverige. Kjøper du båt med motor under 10 HK så slipper du hk avgift. På enkelte båttyper er det lite å spare, mens på andre er det mye å spare (spes mindre Maxi båter..)

Lykke til :smiley:

For å kunne bli toller er det vel nesten en forutsetning at du ikke kan lese? :rolleyes:

Nei, tvertimot.

Etter min erfaring er tollere svært flinke til å lese alt som innledes med §.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Hvis tollerne blir i tvil, f.eks. ser at båten er annonsert på blocket til en høyere pris enn summen på kvitteringen (tollere tar ikke hensyn til prutningsmonn) så lager de et h...... liv. De sjekker kontoene dine etter øverføringer, de sjekker din families kontoer og ransaker bil etter kontanter. Kjenner en som kjører mye rart fra Sverige over svinesund, og han har stått MANGE unødvendige timer der pga tollere som ikke har tro på mebrakte kvitteringer.

Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann!

Nei, tvertimot.

Etter min erfaring er tollere svært flinke til å lese alt som innledes med §.

Du verden, her fremsettes det faktisk en påstand om at en offentlig tjenestemann både kan lese og forholde seg til hva han i følge loven og sin arbeidsinstruks er pålagt å gjøre? Det kan da umulig stemme?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...