Jump to content

hvor god kvalitet er den på AQ140 ?

Terkel

Recommended Posts

Har også en slik motor, Den jo å blir en gammel sliter som bare går og går med riktig stell, viktig og sjekke mariniserings utstyret, Kjør den på flatt jærn i 10 minutter og sjekk om vanntempratur og oljetrykk er stabilt, du skal oppnå 5500 o pr min hvis alt er i orden

lykke til :flag:

Redigert av Draco aq140 (see edit history)

Norske båter er best!

AQ140 er Volvo B21 som ble brukt i Volvo 240 fra 1975. Denne har registerreim.

Forgjengeren, eks AQ115, 130 Osv.er basert på B20 motoren som ble brukt i blant annet Volvo 140 serien. Denne er ikke sideventilert, men kammen ligger på siden og opererer ventilene via støtstenger og vippearmer. Denne motorgenerasjonen benytter drev til drift av kammen

Begge motortypene er toppventilert.

ja den så jo fin ut men chrysler som båt motor hvordan er det og få deler til denne? selve motor er jo en 318 dodge men det er marine deler som jeg tenker på, har du sjekket dette? aq140 er det ikke noe prob med deler iallefall

hmm da tror jeg ikke vi ser på samme, for denne har en penta V8 Aq260 autodbkode : 914252

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...