emilljone Startet 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2009 I dag var gleden stor og pågangsmotet på topp da jeg endelig fikk satt inn v8eren (vp aq 311) i min draco 2000dc. Skuffelsen kom imidlertig brått og håpet om båttur i det fine været som er meldt til helgen svant raskt hen da jeg oppdaget at 270 drevet slett ikke passet mot akslingen fra svinghjulskåpa. Motoren har tydeligvis stått med et 290 drev og akslingen hadde mange fler "tagger" enn det på drivknuten på drevet. Har noen forslag til løsning? Finnes det drivknuter som jeg kan bruke som "overgang"? Svar mottas med takk. Hilsen Emil som har en båt som aldri blir våt :( Sitér dette innlegget Link to post
ansgar Svart 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Jeg hadde samme problem, jeg hadde 280 drev og kjøpte en motor som hadde blitt brukt på et 290 drev. Heldigvis hadde jeg den gamle kåpen og akslingen så jeg byttet bare alt over. Mulig det bare er å skifte akslingen. Kanskje noen har gått motsatt fra 270/280 til et 290 drev du kan bytte kåpe og aksling med ? Mulig det også er mulig å ta av det ytteste leddet på drivknuten og bytte denne slik at den passer mot akslingen. Sitér dette innlegget Link to post
emilljone Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Ja, det er jo det jeg forestiller meg. Det er nok flere som går fra 270 til 290 enn omvendt, så er det noen som vil bytte så er det bare å si ifra. Selv om det enkleste hadde jo vært å bytta drivknuten så som jeg har fått motoren oppi båten og alt. Huff, dette har vært en kjip dag, så all hjelp mottas med takk:) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 (redigert) Jeg har knute ende som har "få" splines, jeg skal telle disse i morgen. Det er bare og skifte enden. Dette er både fort og enkelt gjort. Redigert 28.Mai.2009 av Draco20 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
emilljone Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Det er flott! Bare si ifra noen andre også. Har dårlig tid med dette her! :) Sitér dette innlegget Link to post
emilljone Svart 28.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 Bare så vi forstår hverandre. Det er drivknuten på drevet jeg burde bytte ende på, ikke sant? Trenger da med mange, ikke få splines da akslingen fra motoren har mange:) Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 28.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2009 har det også :smiley: Sitér dette innlegget Link to post
emilljone Svart 29.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2009 Tror jeg kom fram til at det var 26 "splines" på akslingen fra motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Haralabi Svart 14.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mai.2016 Jeg har knute ende som har "få" splines, jeg skal telle disse i morgen. Det er bare og skifte enden. Dette er både fort og enkelt gjort. Hei er klar over at denne tråden er gammel nå men jeg er nå i samme situasjon. Har VP 290 drev med få splines har kjøpt et 290Dpe drev og der er det knute med mange splines det er også en annen forskjell låse sec ringene i knuten på mitt gamle drev sitter innvendig og på mitt "nye" DP 290 er låseringene utvendig Så kan ikke sette over bare enden.MAO. Trenger en komplett knute som jeg kan sette på DP290 drevet (Vil helst ikke demontere mitt gamle drev og ta knuten derfra Tenker å selge det komplett eller beholde det som reserve i tilfelle. Så er det noen som har en slik knute eller kan anbefale et sted å kjøpe? Glad for all hjelp og svar(-: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.