Jump to content

Drømmebåten ble revet vekk foran nesa mi

alma

Recommended Posts

Etter mange tråder hvor jeg har mast om motortyper å erfaringer her på båtplassen fant jeg endelig båten som hadde riktig pris, riktig motor, riktig antall senger, riktig antall sitteplasser osv. Så på båten forrige søndag. Følte jeg hadde en fin kommunikasjon med selger å sa at jeg villge gi prisfolangende. Skjønte at det ikke var noe prutningsmonn. Så kom bombe nr 1: Han hadde lovt en annen familie å ikke selge båten før de hadde vært å sett på den på mandag. Men jeg skulle få beskjed. Mandagen kom å jeg hadde en god følelse for at dette kom til å gå veien.

Selger ringte meg i 20 tiden å fortalte at familien som egentlig skulle se på båten aldri dukket opp, men han hadde fått et bud fra en tredje-kjøper på 10000 mer en prisforlangende. Jeg sa etter litt tankegang at han skulle få ytterligere 5 av meg. Selgeren sa at da var sikkert båten min, han måtte bare ringe å klarere det med han som hadde bydd ti mer en meg. "gi meg ti minutter så ringer jeg deg opp igjen" sa han. Ti minutter gikk, det gikk en time det gikk hele natta å så neste ettemiddag kunne jeg ikke vente lenger. Jeg ringte han for å høre hvordan det lå ann. Da hadde han solgt den for enda 10000 lapper mer en mitt bud siden ikke jeg ville gi mer :headbang::headbang: Jaja tenkte jeg det var jo synd og ganske slapt at han ikke hadde gitt beskjed, men gadd ikke å fortelle han det.

Nå er det bare det at dette var på mandag, Idag er det søndag. Det står fortsat ikke solgt på annonsa. hmmmmm. Kan jeg ringe å høre om det har blitt rot med betaling eller slikt noe, eller skal jeg bare roe det helt ned å slutte å se på annonsa? Litt kjedelig telefon å ta, men det har jo skjedd før at folk ombestemmer seg av forskjellige grunner.

Du kan jo ta en aldri så liten "hevn" igjen.... Hvis det får deg til å slappe mere av...

Send han mail ETTER at du ser det står "solgt" på annonsen og gi han beskjed om at du byr 40.000,- over han andre, forde du vil ha denne båten for enhver pris.

Du får jo ikke noe båt forde... da den jo er solgt, men jeg tipper eieren blir litt irritert over at han var så rask på labben :)

Men spøk til side:

Er du interisert i båten, så synes jeg du skal ringe han en gang til.

Da får du vertfall ro i sjela. Istede for å gå og tenke på om båten er solgt eller ikke .

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Hvilken båt er du på utkikk etter, ikke den du "tapte" men info om behov....

For å si det slik. Båten vi hr leita etter tidligere har vært Skarpnes 30 eller Nidelv 28. altså romslig familiebåt med akterkabin å motor som gir båten en toppfart på minimum14-15 og en marsjfart på minimum 11knop. Nå skal det sies at vi har måttet fire ca 100000 på budsjettet å har satt et tak på ca 250000. Båttypen finns, men vil ikke si hvor jeg sikter enda. En siste bønn fra meg er at motoren ør ha 6-sylindre. Det har noe med støy å svev å gjøre. Jo tyngre motor jo bedre, men det er stort sett grønne lettvektere ute å går så det er godkjent.

På meg virket hele opplegget fra megler totalt useriøst og navnet på megleren burde du legge ut her på BP til skrekk og advarsel. Jeg hadde tatt det som et tegn at denne båten skulle jeg ikke ha - at gode krefter avverget dette ( er litt overtroisk ).

Det vil helt sikkert dukke opp et annet objekt fra en seriøs megler eller selger som vil passe budsjettet og som du vil fornøyd med. Ønsker deg lykke til videre.

Drit i den båten, sånne ting har en mening; det betyr at det ikke var meningen at du skulle ha den båten og at du finner en mye finere til en enda bedre pris innen kort tid :-) Garantert

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Har vært borti en slik selger tidligere, en skikkelig frekkas fra Holmestrand med Sandvik 25 med BMC motor, og den motoren hadde det vært mye tull med som han ikke informerte meg om fant jeg ut i ettertid. Så fortvil ikke, det var sikkert ikke meningen at dere skulle ha denne båten, det dukker snart opp en som er både billigere og bedre, garantert!

:seeya:

Lykke til videre.

Redigert av Spinnaker (see edit history)

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Heisan !

Skjønner at trådstarter er frustrert.

Har opplevd samme, fikk budfrist til å legge inn enda et bud kl15 dagen etter, og ringte kl11, men da var den solgt.

Ble rimelig forbanna og lei.

Dette var en One Off seiler, som jeg fikk usedvanlig godt inntrykk av, unikt. :sad:

Virket også meget rimelig, men ble også solgt "som den er".

Den havnet på en brygge i nærheten av meg, så fikk ergre meg endel over synet av "drømmebåten".

Men en dag så hadde den fått på helt ny mast.

Jeg husket at jeg var skeptisk til gamlemasten, for den var blitt reparert etter mastebrekk.

Dermed tenker jeg i ettertid at jeg antakelig slapp unna den store utgiften til ny mast. :wink:

Lykke til med framtidig båtkjøp :flag:

Drit i den båten, sånne ting har en mening; det betyr at det ikke var meningen at du skulle ha den båten og at du finner en mye finere til en enda bedre pris innen kort tid :-) Garantert

Tenker det samme som Kingsea her. Og en slik båtselger syns jeg er useriøs og frekk. Han burde absolutt ha ringt deg å gitt deg en sjangs til å by høyere om du ønsket det og i det minste gi beskjed at båten var solgt når han hadde godtatt budet fra han andre. Skjønner jo godt at selger vil ha høyest mulig pris, men det må jo foregå på en ok måte også da.

Jeg tror nok du finner drømmebåten din et annet sted. :smiley:

Tipper den andre kjøperen har slått til med et knallbud, med krav om svar med en gang. Hvis ikke ville han helt klart gitt deg mulighet til å overby, man vil jo tross alt ha en best mulig pris. Men om man står overfor valget om å godta et sikkert bud eller å miste denne personen som budgiver, da er vel valget enkelt. Men han burde nå ha gitt deg beskjed om at båten var solgt da, helt klart...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Guest Avmønstret#

En gang jeg kjøpte bruktbil så fikk jeg beskjed om at den var "lovet vekk". Bød 1000,- over og betaling på flekken.

Gikk greit det...

Snakket med selger et par dager etter, da sa han at han burde ha ventet for han ble ringt ned etter bilen var solgt (til meg).

Det er jo ofte slik at gjenstander til riktig/god pris går fort. Skal man være på hugget så må man vel strengt tatt kunne reise ut samme dagen som gjenstanden annonseres og sikre kjøpet med en gang.

Skjønner jo at det kan virke uryddig for de som kommer seint inn i prosessen, men selger bestemmer, så enkelt og greit er det i grunnen. Om selger tenkte seg en løsning med budrunder osv. så bør vel det varsles i annonsen? Forøvrig så er det vel førstemann med penga som gjelder.

Edit: Og er det noe spesielt man ser etter så bruker man autosøk på finn med e-postvarsling, lurer på om man kan få via sms også? Da får man beskjed med en gang det kommer noe som er interessant og kan reagere raskt nok.

Redigert av Avmønstret# (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...