Kai Thorvaldsen Startet 31.Mai.2009 Link til dette innlegget Startet 31.Mai.2009 (redigert) Er det noen som vet hva feilen er når min Yamaha 60 hk 2003 mod går kun på 2 plugger? Plugg nr. 1 og 3 slår ikke gnist, men 2 og 4 er de plugger som gjør at motoren går? Skulle ut på sjøen i dag, men det var så vidt båten gikk fremover. Som ei snekke.. Pluggene er OK. Når jeg satt den bort i høst var den helt OK - Er det noe som vet hva feilen kan være? Kostbart? Redigert 31.Mai.2009 av Kai Thorvaldsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EIN Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) Hvis de andre to tennpluggene som ikke gnistrer kommer fra samme tennspole (coil), så kan det være coilen som er gåen. Prøv å bytt om strømledningen (ikke pluggledningene) inn til coilene og se om tennpluggene fra denne coilen da gnistrer. Hvis ikke er coilen gåen. Hvis de da gnistrer så er det noe i veien enten med ledningen til coilen eller CDI enheten. Redigert 1.Juni.2009 av EIN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kai Thorvaldsen Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Takker for svar. vet du om dette er dyre saker å reparere hos forhandler. Jeg er ganske grønn selv... Sitér dette innlegget Link to post
Kai Thorvaldsen Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Kan det være slik at motoren går på 2 plugger av sikkerhetsmessige grunner, f.eks at jeg har har fylt for mye olje (har fylt i overkant av maks, så jeg bør tappe ut noe) og at motoren da "varsler" at noe er galt? Eller andre slike ting? Sitér dette innlegget Link to post
EIN Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) Ser coilene dine ut som på dette bildet? Prøv å bytt om på kontaktene til coilene (rød ring på bildet). Er det forsatt ikke gnist i de to pluggene, er den ene coilen gåen. Priser i USA er billigere enn i Norge. Se priser på boats.net. I tillegg kommer mva, tollgebyr og frakt. Redigert 1.Juni.2009 av EIN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.