dorry gutten Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Takk og pris for at noen følger med Litt fort i svingen der. Plommelikør, da starter man selvsagt med å dele plommen i to. Fjerne steinen og så fortsette prosedyren. Virket litt lett å bare gjøre det samme Heldigvis så SLIPPER man å fjerne steinene i bringebærne vil tro det skulle gå ann å bruke bjørnebær også på denne oppskriften....men kansje litt mer sukker siden dem kan til tider være veldig sure Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Jægermaister slår aldri feil det er forresten meg du har lagt til på msn, dorrygutten:) Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Jægermaister slår aldri feil det er forresten meg du har lagt til på msn, dorrygutten:) he he..jasså?...jo jeg hadde en følese på det.....men du er jo aldri på logga jo... Sitér dette innlegget Link to post
Fred Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Denne sessongen har gjestene ombord måttet tåle en shot av Captain Morgan Jamaica Rum. Vi holder på tradisjonen. Sitér dette innlegget Link to post
xbox Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Iskald Cola fra glassflaske rett rundt frysepunktet. Min favoritt. Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 er somregel der for å sjekke mailen.. men kan jo bli flinkere til å være der når jeg sitter her, og på finn og facebook Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Hjemmelaget slåpelikør, med slåper plukket i løpet av fjorårets båtsesong. NAM! Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
dorry gutten Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Hjemmelaget slåpelikør, med slåper plukket i løpet av fjorårets båtsesong. NAM! slåper..hva er det for noe da? Sitér dette innlegget Link to post
benq Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 4 dela med dobbelstimt heimbrendt (delans størrelse bestæmme du sjøl.men dess større dess artigar ) 1 del koffeinfri Ali kaffe. (her MÅ du passe på størrelsens del, ellers så kan du få en viss vassmak ut av brygget) Disse ingridiensan skal så røres i sammen med ei lita skjei av nysølv, dette e også veldig viktig slik at ikke så mye skal bli henganes på skeia når du er ferdig å røre. Sitér dette innlegget Link to post
Maskinmeisteren Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 To-tre fingerbredder Laphroig eller tilsvarende Islay singlemalt whisky, og ti-fjorten dråper vann... Bedre kan ikke ankeret ligge! Sitér dette innlegget Link to post
trikkern Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Ankerdram? Mitt anker er for stort til å få ned i glasset! Gå'kke det! Nei, avkjølt Linjeakkevitt er tingen. Skylles ned med Baier. Sitér dette innlegget Link to post
20 Fot Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Ankerdram=Suging på 2 stk Lakerol lakrispastiller i 15 sekunder+1 cl Vikingfjord vodka ned på styrten(kraftig nedkjølt Vikingfjord) Sitér dette innlegget MVH 20 Fot Link to post
dorry gutten Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 he he...hær må'n si det var mange rare forslag gitt... Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) slåper..hva er det for noe da? Slåpetorn Vokser på holmer og skjær i Vestfoldskjærgården i hvertfall. Kan plukkes seint på høsten, helst etter første frostnatt (blir mindre bittre da, evt gi de en natt i frysern). Lag likør av dem på vanlig måte: Prikk hvert enkelt bær med ei nål, og hell dem på et norgesglass. Hell på så mye sukker du får i glasset, og fyll så på 40% sprit til alle bære er dekket. Rist godt og snu glasset hver dag i ca. 1 mnd. La bæra ligge på sprit i ca 3 mnd. Sil så av. La likøren kose seg på norgesglasset frem til påsketider. Likøren blir rundere og bedre jo lenger den får lagret seg. Du kan også legge slåpene på gin, da får du det de i Storbritania kaller Sloegin. Brukes i en del drinker. Redigert 3.Juni.2009 av SuperNova (see edit history) Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
dorry gutten Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Slåpetorn Vokser på holmer og skjær i Vestfoldskjærgården i hvertfall. Kan plukkes seint på høsten, helst etter første frostnatt (blir mindre bittre da, evt gi de en natt i frysern). Lag likør av dem på vanlig måte: Prikk hvert enkelt bær med ei nål, og hell dem på et norgesglass. Hell på så mye sukker du får i glasset, og fyll så på 40% sprit til alle bære er dekket. Rist godt og snu glasset hver dag i ca. 1 mnd. La bæra ligge på sprit i ca 3 mnd. Sil så av. La likøren kose seg på norgesglasset frem til påsketider. Likøren blir rundere og bedre jo lenger den får lagret seg. Du kan også legge slåpene på gin, da får du det de i Storbritania kaller Sloegin. Brukes i en del drinker. må vist på google for å finne ut hvordan den planten ser ut og ikke minst bærene Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 ligner litt på blåbær jo Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.