Tintin Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 (redigert) Når man setter (stål)propell på utenbordsmotorer (f.eks min Yamaha 100Hk), bør man legge et lag med korrosjonsbestandig grease på akslingen. Bør propellen tas av (f.eks årlig) for å legge ny grease, eller er det noe man like godt kan la være? Redigert 1.Juni.2009 av tjeh (see edit history) Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Droll Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Skader deffinitivt ikke , tror det står i de fleste instruksjons bøker at det skal gjøres hvert år...... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Tintin Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 ..men hva gjør dere da? Er det noen her som følger instruksjonsboka på dette punktet og faktisk drar av propellen hvert år? Evt. hvor ofte? Sitér dette innlegget Confirmation Bias - Hvis du mener du ser ting klart, har du ikke sett godt nok etter. Link to post
Droll Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Jeg er ikke alltid så nøye, men holder til i ferskvann da. Men har sett hva manko på fett kan gjøre, måtte kappe propellen i småbiter for å få den av på et opp pussings objekt jeg kjøpte ( alupropell ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Suzumar Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Gjør det ikke hvert år, men propellen er av og smurt opp hvert tredje år når motoren er på service. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 ..men hva gjør dere da? Er det noen her som følger instruksjonsboka på dette punktet og faktisk drar av propellen hvert år? Evt. hvor ofte? Ja, hvert år, m.a.o. en gang i året! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.