Bonita I Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 På vei hjemover i dag, etter en strålende flott pinse - begynnte temperaturmåleren på den ene motoren (VP 41A) å vibrere og hoppe. Normaltemperatur ligger mellom 87 og 90 gr. - idag steg den tidvis mot 95, vibrerte og spratt opp og ned. Når jeg dunker på innstumentet går nålen ned til normal -for etter en stund igjen å stige/vibrere. Tidvis viser den som normalt i lengre tid (20-30min). Tydelig at her er noe som ikke er helt som det skal: Er det innstrumentet som har tatt kvelden, eller føleren på motoren ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
KaRsK Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 garantert instrumentet hvis det forandret seg når du dunker i det .. på den annen side så kan du kankje ha dunket i instrumentet akkurat når føleren bestemte seg for å vise riktig.. :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Sjekk først tilkoblingene bak på instrumentet. Det kan være noe så enkelt som dårlig kontakt et sted. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Bonita I Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Skal sjekke koblingene i morgen. Er det ellers mulig å måle seg frem på noen måte om det kan være noen (nesten)-brudd" på ledningene ? Sitér dette innlegget BONITA I Link to post
Brigg Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Sjekk først om det er skikkelig kontakt og at det ikke er irret på kabelskoene i kontakten bak på instrumentet. Er ikke dette feilen bør du sjekke alle koblingspunkter bakover helt til temperaturgiveren på motoren, både positiv og negavtiv leder. Brudd i en ledning anser jeg som mindre sansynlig. Løser ikke dette problemet kan du prøve å koble til pluss og minus til instrumentet utenom kablingen fra motoren. F.eks ved å ta strøm fra en sikringsboks i nærheten. Dersom instrumentet fremdeles hopper ligger feilen i instrumentet. Dersom du trenger koblingskjema for instrumentene på VP41-motoren finner du i dette verkstedhåndboken i dokumentarkivet Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.