palmatta Startet 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2009 fant denne slangen på motoren i dag.Den er løs og kommer fra en boks.(midt på bildet)Hvor skal den monteres? kan den blokkeres? (kom noe røyk eller oljedamp ut av den, og har ikke lyst å ha de inn i båten... Sitér dette innlegget Link to post
Steffeneng Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 (redigert) ganske sikker på at det er oljeåndingen din. skal inn i luftfilteret, sitter sannsynligvis en nippel under filteret:) ikke blokker denne. kan i værste fall bare putte den i en tomflaske for å samle opp åndingen. skal ikke komme store mengder ut fra denne. Redigert 1.Juni.2009 av Steffeneng (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 ...eventuelt fra en nippel på toppdekslet dersom det finnes. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 1.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 Du kan også forlenge den og få oljedampen ut gjennom skutesida.Husk bare på god klaring til vannlinja så du ikke får sjøvann inn i den. Sitér dette innlegget Link to post
buckley Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Det skal være nippel på toppen av motoren for å feste slangen i slik at olje-dampen blir returnert inn i oljesystemet.. kan være greit å ha den der.. å legge den ut gjennom skrogsiden må være en dårlig løsning - litt bølger og skvalp også fyller du inn vann i slangen i stedefor at motoren får kvittet seg med litt oljedamp.. høres ut som en dårlig ide.. Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post
tom-ass Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Å sende oljedampen ut med en skroggjennomføring er ikke å annbefale. Blir veldig mye vasking av det! Den skal inn på luftfilteret mest sannsynlig. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
VannTro Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 (redigert) Hvis du sender slangen ned i en tom spylevæske kanne og så videre med en ny slange er det ikke noe problem med skitt langs skutesiden. I hvert fall ikke hos meg. Da slipper du også hyppige luftfilterskift.... Redigert 2.Juni.2009 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
index Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 På en dieselmotor er det mer vanlig å ha luftingen inn rett i manifoilen enn på luftfilteret. Så da er ikke pljesøl noe problem, det går bare inn i driften av motoren. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
hegra Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Som de andre sier så skal den inn i motorens innsug et eller annet sted.Ut skutesiden var ment som en løsning hvis det ikke er noen steder på innsuget å koble til.Det hender at orginalfilter ikke har plass i motorrom og et annet må benyttes som ikke har tilkobling for slangen. Sitér dette innlegget Link to post
Vrengen Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 ikke forleng den og kjør den ut av siden! da får du for stor motstand og kan få for stort overtrykk i motoren! Dette kan føre til havari! kjøp en catch tank på biltema, eller få koplet den på innsug, luftfilter Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.