prippa Startet 2.Juni.2009 Del på Facebook Startet 2.Juni.2009 Hei! har en 27 fot seilbåt med utenbordsmotor. (tohatsu 8 hk) Motoren er plassert et stykke bak selve båten, og dette gjør det kronglete i henhold til å bytte mellom F-N-R gir, samt fartstilpassning. Jeg har en dårlig skulder og fikk skulderen ut av ledd i marienaen i helgen. Både smertefullt og lite praktisk. Heldigvis fikk jeg den på plass denne gangen og kunne fortsette turen, men man blir lett usikker når man opplever denslags. Kunne jo gått utover andres båter og min egen, samt fått spolert hele helgen. Derfor har jeg lyst til å montere en gass spak på et diskre sted i cockpit. (har tredbåt så vil helst ikke ha for mye skruehull) Når det gjelder styring vil rokulten sørge for dette:) Det jeg lurer på er om det er teknisk mulig, og hvordan jeg kan gjøre dette. Håper virkelig på hjelpende svar:) Sitér dette innlegget Link to post
Frehau Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Alt er mulig, og i dette tilfellet burde det være ganske overkommelig, du får også gir på spaken. Se på noen joller med motor i samme størrelse og med gass/girspak, så ser du hvordan det ser ut. - Du må ha en motor som er klargjort for dette (det er nok din). - Du trenger kombinert gass/gir hendel. - Du trenger to kabler i passe lengde. Lykke til! Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.