KaRsK Startet 2.Juni.2009 Del på Facebook Startet 2.Juni.2009 http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger...j_i_Vaagen.html Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Vinden kan ha tatt godt tak i en såpass stor båt i dag Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Tommelise Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Vinden kan ha tatt godt tak i en såpass stor båt i dag Ja, det blåser godt i Stavanger idag. Vi droppet ivertfall båtturen våres idag. Sitér dette innlegget Link to post
27 knop Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Var nede i Vågen i dag, blåste noe ekstremt! Sitér dette innlegget Link to post
mikkel Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Er nettopp kommet hjem etter å ha flyttet båten fra Jåttåvågen til Rennesøy - hadde mellom 30 og 40 knops motvind på det meste. Og det er ikke fordi den gamle VP'en er blitt så enormt sprek på sine gamle dager.. - sto nesten stille enkelte steder. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Og nå ligger det en sjark på land i Dusavika rett utenfor Stavanger, blir knust mot steinene i fjæren. Et trist syn å se slikt... Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 (redigert) "Så her må det være snakk om uaktsom kjøring eller manglende egenskaper hos sjåføren, mener operasjonsleder ved Rogaland politidistrikt" Ikke altid like lett, hadde også 3-4 "avbrudd" av forsøk på å legge til brygga pga vinden. Glad for å ha to kraftige motorer tilgjengelig i sånne situasjoner. Baugtruster blir fort en vits i slik vindkast som nå Redigert 2.Juni.2009 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Jeg har sett båter krasje mellom disse to bryggene før også, man må jo vende hele siden på båten opp mot vinden i det man går ut mellom bryggene. Da er det ikke lett å ta seg inn igjen, en måte å gjøre det på er å gi litt på mellom bryggene og deretter bakke ut etter en er klar ytterste brygge. Jeg synes Stavanger Kommune skviser ut båtlivet, det virker rett og slett som om de ikke ønsker båter der. Her har de mye å lære av en litt større by litt lengre nordpå. Det skulle være mulig å benytte mer av kaien til fritidsbåter, så kan man heller henge opp skilt når kaien skal benyttes til andre ting. Kulturbyen 2008 har blitt for opptatt av teater og kunst og glemmer at båt også er kultur... Sitér dette innlegget Link to post
KaRsK Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Og nå ligger det en sjark på land i Dusavika rett utenfor Stavanger, blir knust mot steinene i fjæren. Et trist syn å se slikt... er du på jobb på en av båtene som ligger der kanskje ? eller leste du om det en plass ? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Jeg synes Stavanger Kommune skviser ut båtlivet, det virker rett og slett som om de ikke ønsker båter der. Stemmer det. Vi vil ha fritidsbåtene i gjestehavnen, og det er hovedsaklig ikke i vågen Båtlivet er kultur. Derfor ligger Nortun og andre flotte gamle båter i vågen. Ikke en haug med kjedelige fritidsbåter. Jeg synes ikke fritidsbåtene har noen ting som helst å gjøre i vågen.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Hadde folk hatt litt øyemål når de legger seg i båsene i gjestehavnen så hadde kansje flere lagt seg der:-) Er bra når 14 fotere legger seg i 4,5 meters bredde Ser bra ut det og litt irriterende da Sitér dette innlegget http://www.trawler.no Link to post
Kjetil1 Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Stemmer det. Vi vil ha fritidsbåtene i gjestehavnen, og det er hovedsaklig ikke i vågen Båtlivet er kultur. Derfor ligger Nortun og andre flotte gamle båter i vågen. Ikke en haug med kjedelige fritidsbåter. Jeg synes ikke fritidsbåtene har noen ting som helst å gjøre i vågen.. Ja, la oss stappe vågen fult av gammelt jernskrap og st.hansbålemner , så kan de "kjedelige" glassfiberbåtene legge seg i den kjempestore, megasentrale gjestehavna, som er såpass stor at det alltid er plass der. Noen som så ironien tyte ut mellom linjene i havnebeskrivelsen her? Ser de tilogmed er i ferd nå med å fjerne betongbryggene fra vågen nå. Mon om de gjør klart til en etappe av poker-styret? De må jo la "de rike gottene" få leke... Nei, da er det finere å ligge i Sandnes, en dag septiknivået er akseptabelt ... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Seilaren Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Jeg har enda tilgode og se gjestehavnen full. Det er klart, at en 50 foter får ikke plass der. Men de som har så store båter får ta konsekvensene av det.. Alle båteierne i vågen bare klager over hvor dårlig den er uansett. Så da synes jeg de kan holde seg unna.. Nå er det mye av pengebruken til Stavanger Kommune jeg er veldig uenig i. Men jeg vil at bestemor skal få hjelp til de hverdagslige tingene før vågen blir bedre tilrettelagt for fritidsbåter Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Bestemor får sikkert den hjelpen hun skal selv om de to bryggene flyttes noen meter utover. Klart båteierene klager på ett så elendig opplegg som den dammen der inne... Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 4.Juni.2009 Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 (redigert) Jeg synes Stavanger Kommune skviser ut båtlivet, det virker rett og slett som om de ikke ønsker båter der. Må si meg enig her ja, sandnes var forøvrig en trivelig plass å ankomme med småbåt i Hører til utenfor Bergen, der er småbåter velkommen, men er ikke imponert over kaiforholdene der heller. oooops... ble visst med på å avspore denne tråden fullstendig nå, sorry Redigert 4.Juni.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.