Smurph Startet 2.Juni.2009 Del på Facebook Startet 2.Juni.2009 (redigert) En av kontaktene på coaxen er irret i stykker, og dessuten synes jeg den ekisterende kabelen ser ille tynn ut. Hvilken kvalitet er anbefalt på seilbåt? Masten er ikke så høy, 10,3 meter, men jeg vil uansett ha best mulig signal. Hvem lagerfører coax og kontakter i Bergen? Har prøvd Min Båtbutikk (eller var det Din Båtbutikk?) i Dolviken, men der hadde de kun kabel og ikke kontakter. Redigert 2.Juni.2009 av NOR_Smurf (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Frehau Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Maritim og Clas Ohlson har vel skulle jeg tro. Jeg tror det vanligste og sikkert den du har er RG59, men jeg ville gått opp et hakk. Sitér dette innlegget www.leahnis.net Link to post
Enes 44 Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Stort sett alle elektriske butikker. El-kjøp, Expert, osv. + biltema, clas ohlson osv. Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 2.Juni.2009 Del på Facebook Svart 2.Juni.2009 Mange rare svar her... Jeg regner med at det er 50Ohm koaksialkabel til VHF'en du her snakker om? Snakk med f.eks. Bergen Maritime elektro - i Laksevåg. Greier du å vente noen dager på levering per post, vil jeg anbefale å sjekke ut ELFA. Hverken Biltema, Clas Ohlson eller Elkjøp selger, eller har peiling, på hva du trenger til en VHF radio ombord i en båt. I beste fall kan du kanskje finne noe til en ordinær radiomottaker for FM/AM på en av disse butikkene... Forøvrig, prøv et søk på "RG-213" på forumet.. Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Takk shaukaas, Ja, det er VHF-kabel til båt det dreier seg om... Jeg endte opp med en telefon til http://www.permo.no/ , etter å ha lett litt rundt her på forumet. Der traff jeg en kar som både var seiler og veldig hyggelig å prate med, og som visste nøyaktig hva jeg burde ha. Han sa at RG-213 var et stivt beist å tre rundt i båten og opp i masten, så han anbefalte RG-8X i stedet. Den skal visst ligge et sted mellom RG-58 og RG-213 i signaltap. Uansett, når en ihuga radiomann sier at det var den kvaliteten han valgte til sin egen båt, så er det godt nok for meg Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
shaukaas Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Permo vet absolutt hva de snakker om - greie folk er de óg! Tror nok du har fått den beste løsningen her; RG-213 er et beist, og er neppe nødvendig med den mastehøyden du har på båten din.. ...Men du må fortsatt vente på posten? Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Ja, men det er ikke noe problem. Jeg har mer enn nok å fordrive tiden med mens jeg venter på ny kabel Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.