Suzuki Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Vulketape finnes hos Sea Sea. ( tidligere Byggplast og Båtutstyr ) på Rud i Bærum. Kjekt å ha i kassa. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
b-e-p Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Jeg var på Clas Ohlson i går (I Stavanger) og de hadde tre typer vulke tape inne ( 3 bredder) Til en ikke avskrekende pris. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy_H. Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Jeg kjøpte sveisekabel hos Bergen Batteri Service for et par år siden til 70 kroner pr meter for 75 mm2. Denne er ikke så grov så du kan bøye den rundt alle veier. Den leveres selvfølgelig i både rød og svart. Dessuten har den gummihylse og ikke plasthylse slik som den du kjøper hos båtforretningene. De tar 100 kr. pr. meter. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Marwin Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Hvor får man kjøpt denne? Lars H. Har brukt tape av forskjellig fabrikat, og sverger til Scotch!! (Nitto har jeg dårligere erfaring med!) Scotch har flere kvaliteter selvvulkaniserende tape. (Også for høyspent, hvilket ikke er nødvendig her!) The best there is, etter min mening. Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Lars H. Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Hei. Skulle bestille noen deler fra Elfa idag, så da slengte jeg på en bestilling på tape der siden de også hadde det (art. nr.80-897-09) . Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SeaMaster175 Svart 8.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2004 Hvor får man kjøpt denne? Lars H. Jeg kjøpte tape'n på Swang i Oslo (CC Vest på Lysaker)! mvh Jonhei Sitér dette innlegget Link to post
Krabben67 Svart 10.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 Sveisekabel er absolutt og anbefale. Fåes kjøpt fra 16 mm2 til 95mm2. Til batteriene bør du ha minst 50mm2. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 10.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2004 Hva er prisen på 50mm sveisekabel kontra 50mm batterikabel. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Nibba Svart 11.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2004 Jeg forstår ikke helt hva som er problemet, vi kjøper båter til millioner og utstyr til 50-60000kr. Når vi skal skifte batteri ledninger så er 60kr meteren for dyrt!!!!!!. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 11.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2004 Jeg forstår ikke helt hva som er problemet, vi kjøper båter til millioner og utstyr til 50-60000kr. Når vi skal skifte batteri ledninger så er 60kr meteren for dyrt!!!!!!. Det var jeg som hadde dette problemet, og jeg har ikke båt til flere millioner slik som deg. Dessuten betaler jeg ikke overpris på en vare uansett hvis jeg kan unngå det, men det finnes selvsagt nok av slike som deg som ikke gidder å undersøke priser før de kjøper noe. Forøvrig er kabler kjøpt inn, men ikke til kr 60 pr meter. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 11.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2004 Jeg forstår ikke helt hva som er problemet, vi kjøper båter til millioner og utstyr til 50-60000kr. Når vi skal skifte batteri ledninger så er 60kr meteren for dyrt!!!!!!. Kanskje det er på grunn av denne filosofien at alt til båt koster så forbasket mye sammenliknet med et helt likt produkt til industri eller bil? Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 11.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2004 Ja, det er helt vanvittige priser og noen lever godt på det. Skulle kjøpe et nytt skjøte. Meterprisen hos Hovdan var omtrent det dobbelte av hva jeg fikk det for (nøyaktig samme produkt) hos en lokal leverandør. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 11.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2004 Ja, det er helt vanvittige priser og noen lever godt på det. Skulle kjøpe et nytt skjøte. Meterprisen hos Hovdan var omtrent det dobbelte av hva jeg fikk det for (nøyaktig samme produkt) hos en lokal leverandør.Men Lasse da, du vet at du får det du betaler for. Det betyr at du kunne har kjøpt et dobbelt så bra skjøte hos Hovdan. (Er det rart, at det er dyrt i Norge?) Sitér dette innlegget Link to post
Nibba Svart 12.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2004 Jeg prøver selvsagt å få ting rimeligere , men ofte går det jeg kunne spart opp i kjøring og tid , jeg kunne brukt til noe annet fornuftig. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 12.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2004 Ja, det er helt vanvittige priser og noen lever godt på det. Skulle kjøpe et nytt skjøte. Meterprisen hos Hovdan var omtrent det dobbelte av hva jeg fikk det for (nøyaktig samme produkt) hos en lokal leverandør. Jac. Jansen i Larvik selger Roblon (kapp) til kr. 100/kg. Lengste kappet jeg har kjøpt er 34 meter. Tau fra dia. 16 mm og nedover. Vanlig og kevlar, Hulda er komplett utstyrt med Roblon fra Jac. Jansen. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 12.Juni.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2004 Jeg prøver selvsagt å få ting rimeligere , men ofte går det jeg kunne spart opp i kjøring og tid , jeg kunne brukt til noe annet fornuftig. Og da har du kanskje forstått hvorfor jeg spurte her på baatplassen da ? Nettopp for å slippe å bruke tid på å kjøre rundt. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 13.Juni.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2004 Det var tema kabler, ikke tau, eller jeg skal også ha meg kabler, hva koster sveise kabel 50mm og den vanlige som skal være til båt --------- Så kan jeg jo si at jeg kjøpte 14mm Sirius til 24,50 pr.meter. Noen bedre ? Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Sebaldus Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 I forbindelse med bytte til 115 amp dynamo vurderer jeg om strømkablene som går fra dynamo til forbruksbatteri bør byttes. Usikker på kvadrat i dag men snakker vel kulepenntykkelse med isolasjon på. Skal sjekke dette opp selvsagt. Men hva bør fasit være her med en slik dynamo og en lengde på ca 3 meter? Sitér dette innlegget Link to post
BMP Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Ville lagt 35mm2 Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 29.Februar.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2008 Siden ingen har nevnt det så ville jeg bare tipse om at SeaSea på Rud i Bærum kan levere 35, 50 og 70 kvadrat fortinnet kabel på rull. De kan også lage kabel etter mål med kabelsko med ønsket hulldiameter og krympeisolasjon over. Det koster litt, - men så blir det i allefall ordentlig gjort.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.