Jump to content

Billig batterikabel

bliss X

Recommended Posts

Jeg kjøpte sveisekabel hos Bergen Batteri Service for et par år siden til 70 kroner pr meter for 75 mm2. Denne er ikke så grov så du kan bøye den rundt alle veier. Den leveres selvfølgelig i både rød og svart. Dessuten har den gummihylse og ikke plasthylse slik som den du kjøper hos båtforretningene. De tar 100 kr. pr. meter.

Viknes 1030 K3

[url="http://www.bergensmotorbat.no

Hei.

Skulle bestille noen deler fra Elfa idag, så da slengte jeg på en bestilling på tape der siden de også hadde det (art. nr.80-897-09) .

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

:yesnod:

Jeg forstår ikke helt hva som er problemet, vi kjøper båter til  millioner og utstyr til

50-60000kr.

Når vi skal skifte batteri ledninger så er 60kr meteren for dyrt!!!!!!.

:nonod:  :nonod:

Det var jeg som hadde dette problemet, og jeg har ikke båt til flere millioner slik som deg. Dessuten betaler jeg ikke overpris på en vare uansett hvis jeg kan unngå det, men det finnes selvsagt nok av slike som deg som ikke gidder å undersøke priser før de kjøper noe. Forøvrig er kabler kjøpt inn, men ikke til kr 60 pr meter.

:smiley:

Jeg forstår ikke helt hva som er problemet, vi kjøper båter til  millioner og utstyr til

50-60000kr.

Når vi skal skifte batteri ledninger så er 60kr meteren for dyrt!!!!!!.

:confused:  :confused:

Kanskje det er på grunn av denne filosofien at alt til båt koster så forbasket mye sammenliknet med et helt likt produkt til industri eller bil?

Ja, det er helt vanvittige priser og noen lever godt på det. Skulle kjøpe et nytt skjøte. Meterprisen hos Hovdan var omtrent det dobbelte av hva jeg fikk det for (nøyaktig samme produkt) hos en lokal leverandør.

Men Lasse da, du vet at du får det du betaler for. Det betyr at du kunne har kjøpt et dobbelt så bra skjøte hos Hovdan.  :confused:

(Er det rart, at det er dyrt i Norge?)  :confused:

Ja, det er helt vanvittige priser og noen lever godt på det. Skulle kjøpe et nytt skjøte. Meterprisen hos Hovdan var omtrent det dobbelte av hva jeg fikk det for (nøyaktig samme produkt) hos en lokal leverandør.

Jac. Jansen i Larvik selger Roblon (kapp) til kr. 100/kg. Lengste kappet jeg har kjøpt er 34 meter. Tau fra dia. 16 mm og nedover. Vanlig og kevlar, Hulda er komplett utstyrt med Roblon fra Jac. Jansen.

Det var tema kabler, ikke tau,  eller   :cryin:

jeg skal også ha meg kabler,

hva koster sveise kabel 50mm  :cryin:

og den vanlige som skal være til båt   :cheers:

---------

Så kan jeg jo si at jeg kjøpte 14mm Sirius til 24,50 pr.meter.

Noen bedre ?

:seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...