Jump to content

Skifte vinduer i snekke

DAN71

Recommended Posts

Har akkurat satt inn nye vinduer på snekka mi, så jeg kjenner VELDIG godt til problemene :headbang:

Men jeg fikk beskjed fra glassmester at jeg skulle først sette pakningen rundt selve vinduet, deretter i utskjæringen. Dette for å ikke skade glasset.Så skulle jeg legge en tråd i samme sporet som skal omslutte utskjæringen for på denne måten dra pakningen på plass.

Om du da holder ruten på yttersiden mens du drar ut båndet på innsiden, skal du se at pakningen følger med......i teorien. Men fy f**** for en jobb.

Knuste to vinduer før jeg til slutt kjøpte plexi.....fordelen med dette er at det bare er å trykke på uten å være redd det skal sprekke. Mens ulempen er om du skal ha pusser på dette vinduet, så varer det ikke lenge før stripene kommer.

Av verktøy fikk jeg låne en slik som jeg skulle sette inn låslisten med, en kjempe fin liten dings :yesnod:

Sikker på at de fleste glassmestere låner deg et slikt om du spør.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...