Jump to content

Resirkulert mahogny


jumbo

Recommended Posts

I helgen var jeg ute hos mine foreldre som jeg som god sønn ofte er.

Under mitt besøk rotet jeg litt rundt i garasjen hvor jeg fant noen rester av min gamle båt.

 

Min gamle båt ja.. Båten hadde gått i arv og jeg var den siste som fikk bruke gamle TiToStomperud (R10291) etter å ha arvet den fra min storebror. Den ble bygget for en rundt 45 år siden av min bestefar. Den var 14 fot lang, hadde rattstyring og vindskjerm og såg nesten ut som en racerbåt. I alle fall, i garasjen til mine foreldre låg noen rester som enda ikke var brent.

Og med nermere øyensyn såg det jammen ut som det var noen planker med mahogny der. Jeg tror faktisk det er nok mahogny der til et helt nytt instrumentpanel i Dracoen. Det får bli et prosjekt i sommer når jeg får skuta på land. Jeg har forresten også elget meg innpå og fått plass i hagen, så nå trenger jeg bare å få leid meg en henger en dag. Så nå ser det nesten ut som om det kan bli fortgang i motor-prosjektet.

 

I tillegg til instrumentpanel er det nok edel-ved til et lite skilt. en ca 20 cm lang stubbe med skruehullene strategisk plassert.

mahogny2.jpg

Hva som skal stå på dette skiltet er heller uvist. Det blir liksom for lite til å ha båtens navn på eller registreringsnummer, dessuten var det bare nok til ett, og navneskilt bør jo opp på hver side. så hvis noen har noen gode forslag til hva som skal stå på skiltet er det bare å komme med de. Jeg tenkte noe som

"Quinder bes kle sig anstendigt inden skibet forlates." eller noe slikt.

Kom igjerne med andre forslag.

Redigert av jumbo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...