Jump to content

Varmeveksler VP AQ145, hvem reparerer slike?


Draco-fan

Recommended Posts

Varmeveksleren min er ikke tett mellom sjøvann og lukket system. Noen som har tips om sted for rep av noe sånt? Jeg har leita en stund, men ikke kommet over noe slikt annonsert. Den har vel ikke så stor praktisk betydning om sommeren, men skal man bruke båten utover høsten blir det vel en annen sak. Jeg har hørt at VP har problemer med at motor går for varm. Jeg sliter litt med dette. Noen erfaringer der ute? :flag:

Link to post
Share on other sites

Ja. Det blander seg, frostvæske og fjordvann. Jeg bruker båten i ferskvann. Det kan vel være skillevegg i varmeveksler som er tæret istykker kanskje. Jeg hørte noen si at jeg burde få trykkluftprøvd varmeveksleren. Vet ikke om det kan nytte å prøve radiatortetting??

Link to post
Share on other sites

Jeg ser ut til å ha det motsatte problemet på min AQ151. Vannet forsvinner fra varmeveksleren. Drypper litt under drevet ved sinkanoden. Har ikke noe problem mens motoren går, så det ser ikke ut til at trykket på sjøvannsdelen trenger inn i ferskvannsdelen. Merkelig fenomen, skulle tro at vannet ville forsvinne mens motoren går, men da ser vannivået ut til å holde seg.

Link to post
Share on other sites

Fredrikstad Radiatorservice. De har hjulpet meg flere ganger med min AQ145. Riktignok ikke akkurat den varmevekseleren, men oljekjøleren har de reparert for meg (samme materialet). Billig og flink fyr (dog noe original).

Blir oljekjøleren kjølet av ferskvann eller saltvann?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...