Leifen Startet 9.Januar.2003 Del på Facebook Startet 9.Januar.2003 Halloen Folkens !! Skal nå til våren male båtens aluminiumsdekk, har noen råd og erfaringer om forarbeid, grunningg , type maling mm som bør brukes? mvh Leifen Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 9.Januar.2003 Del på Facebook Svart 9.Januar.2003 Hei Jeg vet om de som sverger til etse primer på aluminium, men av det jeg har sett både på jobb og privat er Star sin tokomponent primer like god. Kun på galvanisert bruker jeg etse primer. Jeg har stålbåt og personlig sverger jeg til tokomponent malinger, ihvertfall på dekket. Dyrere men det gir den beste styrken. Min grunnregel er minimum tre lag primer over vannlinja og 5 under. Vær obs på at tokomponent malingene til Star kan løse opp enkomponent som blir overmalt. Alle fabrikantene fører tokomponent malinger, men jeg tror Star ligger ett hakk under på pris. De har ihvertfall gjort det. mvh Sigurd Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 10.Januar.2003 Del på Facebook Svart 10.Januar.2003 På galv kan du bruke Sinkromat eller ordinær primer tynnet opp kraftig med Thinner no 16. Den skal være så tynn at når den er tørr så kan den nesten ikke sees.3 strøk med dette så kan du legge på vanlig mønje før finishen gjøres med top coat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.