Enes 44 Startet 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2009 Det er helt utrolig hva folk kan finne på http://www.oblad.no/article/20090601/BADEBYEN/197601899/1213 Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Huff, fryktelig trist sak. Sitér dette innlegget Link to post
Tommelise Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Stakkars barn. Men jeg skjønner ikke helt hvorfor ungene ble med for andre gang? Burde ikke kona til denne drukkenbolten ha tatt med seg ungene da hun kom dit etter første gangen politiet kontaktet henne. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Er ikke sikkert hun har så mye hun skulle sagt, stakkar..... Mange skjebner som lider under andres alkoholmissbruk. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Rart at det ikke står noe om at barnevernet er inne i saken. Det pleier jo gjerne å bli nevnt. Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Hva feiler det den kona? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Kanskje resignert etter å ha blitt banket en gang for mye, og vet at hvis hun protesterer går det ut over både egne og andres unger. Eller noe helt annet. Vi vet ikke, så alt blir bare spekulasjoner. Ikke la kona bli syndebukken. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Ikke la kona bli syndebukken. Og ikke la drukkenbolten/faren (idioten) bli konemishandler heller. Vi vet like lite om det som alt det andre. Uansett bør vel tankene våre gå til ungene, får virkelig håpe de blir ivaretatt på en ordentlig måte og ikke får det for jævlig pga voksne sin håpløse/uansvarlige/farlige oppførsel. Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) "Redningsmannskapene måtte vekke ham ved å spyle vann." Det var nå pussig at de måtte spyle han for å få han våken....er det noe de lærer på førstehjelpskurs ? Eller var det for å gi han en straff/lærepenge.??....i så fall burde det holde med en værbal skyllebøtte. Redigert 3.Juni.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
oslofjord Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) slettet Redigert 3.Juni.2009 av salt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 "Redningsmannskapene måtte vekke ham ved å spyle vann."Det var nå pussig at de måtte spyle han for å få han våken.... Man trenger ikke gå på kurs, det står jo allerede i sangen: "What shall we do with the drunken sailor?...." Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Superkul Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 (redigert) utrolig trodde barnevernet ble kontaktet ved slike anledninger FØRSTE GANGEN men som di sier er di der når det ikke er strengt nødvendig og fraverende når di trengs er det ikke slik at redningskøyta ikke har meldeplikt til politi????? - i dette tilfelle håper jeg di gjorde det alikevel og at det var derfor politi ble koblet inn og MOUCHE møter man slike er det bare å brette opp erme og ordne opp nei dette er tragisk - helt uhørt at han fikk med barna på runde 2 - det er perverst Redigert 3.Juni.2009 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
HCO Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Jeg venter i spenning på at denne tråden skal bli en Bavaria-diskusjon. Sitér dette innlegget /HCO H.C.'s seilbåtblogg Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Ikke la kona bli syndebukken. Var ikke min mening å skyve ansvaret over på kona, men noe feiler det henne (kanskje traumatisk) dersom hun har med viten latt mannen fortsette med båten og ungene. Ikke skjønner jeg at ungene ville være med heller, og hvorfor de ikke vekket pappa. Kanskje de - kloke av skade - vet at de ikke forstyrrer pappa når han har sovnet? Båten er beslaglagt. Hva skjer videre med den saken? Hva sier regelverket? Sitér dette innlegget Link to post
Bjerknez Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Bur inne mannen, samt tving han til AA til han blir kurert. Båten bør beslaglegges for alltid fra mannen og gis til barna ved fylte 18 år, med mora som "kaptein" Sikkert ikke slik det funker i praksis, men det er slik JEG ville gjort det. Sitér dette innlegget BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500 Link to post
2nd Trikker'n Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Båten bør beslaglegges for alltid fra mannen og gis til barna ved fylte 18 år, med mora som "kaptein" Men hva koster det å konservere, lagre og etterse båten pr år på forsvarlig måte - og hvem skal betale det? Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 og MOUCHE møter man slike er det bare å brette opp erme og ordne opp Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 utrolig trodde barnevernet ble kontaktet ved slike anledninger FØRSTE GANGENmen som di sier er di der når det ikke er strengt nødvendig og fraverende når di trengs I motsetning til deg (?) så vet jeg faktisk noe om hvordan barnevernet fungerer og hvilken oppgave og mandat de har! Barnevernet kan ikke agere uten at de får en bekymringsmelding eller blir kontaktet av politiet, men da reagerer de (vanligvis barnevernsvakten) til gjengjeld raskt og da blir de jo som regel kritisert for å ha stjålet noens barn! Hvorfor politiet ikke kontaktet barnas mor vet vi vel ikke noe om (?). Ja vet vi i det hele tatt noe om barnas mor? Forøvrig helt enig; mannen skulle vært banket opp der og da og deretter satt i gapestokk på landsbytorvet og politiet skulle hatt ansvaret for det hele. Øvrige interessenter skulle mot en liten betaling fått lov til å banke opp fyren etter tur! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hansi Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Får bare håpe at vedkommende båtfører får seg en skikkelig smekk. Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 I motsetning til deg (?) så vet jeg faktisk noe om hvordan barnevernet fungerer og hvilken oppgave og mandat de har! Barnevernet kan ikke agere uten at de får en bekymringsmelding eller blir kontaktet av politiet, men da reagerer de (vanligvis barnevernsvakten) til gjengjeld raskt og da blir de jo som regel kritisert for å ha stjålet noens barn! Hvorfor politiet ikke kontaktet barnas mor vet vi vel ikke noe om (?). Ja vet vi i det hele tatt noe om barnas mor? Forøvrig helt enig; mannen skulle vært banket opp der og da og deretter satt i gapestokk på landsbytorvet og politiet skulle hatt ansvaret for det hele. Øvrige interessenter skulle mot en liten betaling fått lov til å banke opp fyren etter tur! Dette ante meg Mouche! Selvmotsigelse! Er det plutselig greit å banke opp fyren nå da? Hva med god snakkingen, og oppkalle politiet? Det var jo det du preika så mye om, angående dri***ekken som slapp opp fortøyningene i Tønsberg. Jeg bare spør! Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Jeg aner en viss ironi hos Mouche her My Tax.... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Jeg aner en viss ironi hos Mouche her My Tax.... To poeng! Egentlig ganske imponerende at noen ikke skjønte det, etter mitt syn, men sånn er det når raseriet gjør en "blind"? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Brizo Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Hmm, det håper jeg jeg ja! Men var det ironi, så gikk jeg fem på. Jeg skal være den første som inrømmer det. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Det bare bekrefter at vi alle har noen menneskelige trekk! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
VannTro Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Ironi er noe man kan påberope seg når buksene henger på anklene..... (for øvrig leste jeg det også som ironi da overdrivelsen vel var ganske tydelig) MEN: "Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorlig, han og hun har faktisk fattet begge deler dårlig" Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.