skage Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 Jeg har justert tilten på motoren med delvis hell, men konsekvensen er uheldig vinkling på motoren slik at den lettere spinner i vannet. Men at vannspruten bak ble noe bedre er registret. Men jeg kan ikke kjøre med motoren feil tiltet fordi jeg ikke ønsker vannspruten bak, jeg må gjøre andre tiltak. Sitér dette innlegget Link to post
skage Svart 15.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Da er test turen men nytt akterspeil utført. Har da hevet akterspeilet på gummingsen med ca 4 cm. Benytett metoden ved og lime på en ny list på toppen av akterpeilet godt lim og skruer, ser bra og stødig ut. Men nå etter og ha testet dette så er jeg ikke helt fornøyd, vannspruten er der men dog noe mindre. vannet spruter opp bak og en del kommer oppi båten. Ser at nå er kav plata temmelig på linje med underskroget. Vel, jeg får leve med dette og heller kjøre saktere, vil jo ikke bli truffet av bly lodd og fiskeslo heller. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Ville prøvd å hevet en cm til bare for å se hva som skjedde. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
REM Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Jeg bygget opp akterspeilet på min Brig, slik at antikavitasjonsplate på Tohatsu 9,9 ble liggende slik instruksjonsboka foreskriver, nemlig 3 cm under vannet ved planingsfart. Dette fjernet spruten inn i båten, som nå er tørr og fin. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
westerboy Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 hadde en quiksilver 270 med 8hk. den gjorde det samme, men tror det er vanlig med gummibåter..... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 15.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2009 Nei, det er ikke vanlig. Motoravhengig. Har samme båten med 5 hk. Merc. Ikke en dråpe kastes opp. Tror det har noe med løsninga til Merc hvor noe av eksosen kommer ut i forkant av riggen. Sitér dette innlegget Link to post
trylore Svart 9.August.2009 Link til dette innlegget Svart 9.August.2009 Har en Suzuki 6 hk (2-takt) på en Zodiac 285s! Når jeg gir full gass spruter det godt over kanten, men ved mindre gass (planer akkurat) spruter det ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.