Jump to content

Vannsprut opp ved akterspeilet Zodiac 310

skage

Recommended Posts

• 2 uker senere...

Da er test turen men nytt akterspeil utført. Har da hevet akterspeilet på gummingsen med ca 4 cm. Benytett metoden ved og lime på en ny list på toppen av akterpeilet godt lim og skruer, ser bra og stødig ut.

Men nå etter og ha testet dette så er jeg ikke helt fornøyd, vannspruten er der men dog noe mindre. vannet spruter opp bak og en del kommer oppi båten. Ser at nå er kav plata temmelig på linje med underskroget.

Vel, jeg får leve med dette og heller kjøre saktere, vil jo ikke bli truffet av bly lodd og fiskeslo heller.

Jeg bygget opp akterspeilet på min Brig, slik at antikavitasjonsplate på Tohatsu 9,9 ble liggende slik instruksjonsboka foreskriver, nemlig 3 cm under vannet ved planingsfart. Dette fjernet spruten inn i båten, som nå er tørr og fin.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...