Teisten-Øyna Startet 3.Juni.2009 Del på Facebook Startet 3.Juni.2009 Hei jeg trenger noen innspill ifra andre med sabb ,ang smøreolje. Den som jeg bruker renner ganske fort ut av det lille lokket på toppen så jeg lurer på om det er noen spesielle smøreolje jeg må bruke . mvh Earling sabb fan Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Hei. Du kan bruke vanlig motorolje (f.eks. 10W40). Hva mener du med at den renner fort ut ? Så vidt jeg husker så fylte vi opp "koppen" hver dag, og hadde en liten "dæsj" i røret før start. SABB e best! (Har en 2G nå, far min hadde en G for mange år siden). Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 (redigert) Det skal være en piperenser i hvert av rørene untatt det i senter som går ned i innsuget. Piperenseren fungerer som veke og besørger smøring i begge ender av vippearmene.Oljeforbruket er normalt minimalt. Om Sabb er best kan vel diskuteres, men en godt vedlikeholdt og ferskvannskjølt Sabb G er en veldig god motor med mange smarte konstruksjonsdetaljer. Redigert 3.Juni.2009 av TMe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teisten-Øyna Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Ja jeg tenkte på pipe rensene så de skiftet jeg for 3 dager siden. Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 3.Juni.2009 Del på Facebook Svart 3.Juni.2009 Hei "SABB e best" Eg og meiner att SABB er best! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Teisten-Øyna Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2009 Ja sabb er best og fm er magesår motor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.